اخبار

کیف پول ارز دیجیتال Blockchain.Com اکانت کاربران روسیه را بلاک می‌کند

Blockchain.com در پیامی مستقیم به کاربران خود اعلام کرد که اکانت‌های اتباع روس را از تاریخ ۲۷ اکتابر (۵ آبان) مسدود خواهد کرد. این اقدام Blockchain.com در پی آخرین تحریم‌های اعمال شده از سوی اتحادیه اروپا صورت گرفته است.

Blockchain.Com اتباع روس را تحریم می‌کند

بر اساس گزارشی منتشر شده از یک آژانس خبری محلی در تاریخ ۱۴ اکتابر (۲۲ مهر)، انتظار می‌رود این تغییرات تا دو هفته آینده عملی شود.

با این حال، پلتفرم کیف پولی بلاک چین دات کام به کاربران روسیه اجازه می‌دهد تا دارایی‌های خود را تا تاریخ ۲۷ اکتابر (۵ آبان) از این پلتفرم خارج کنند. پس از تاریخ ذکر شده، هیچ شانس دیگری برای بازگشت دارایی‌ها وجود نخواهد داشت و اکانت‌های این کاربران مسدود می‌شود.

در این بیانه تاکید شده است که کیف پول Blockchain.com در حال حاضر خدمات نگهداری و پاداش دهی به کاربران اتباع روسیه را ممنوع می‌کند که مطابق با بند ۸ تحریم اتحادیه اروپا علیه روسیه می‌باشد

کیف پول Blockchain.Com اکانت کاربران روسیه را بلاک می کند

تحریم‌های قبلی که علیه روسیه انجام شده بود شامل محدودیت پرداخت کریپتویی روسیه با اروپا تا سقف ۱۰ هزار روبل (9,700$) می‌شده است، اما آخرین بندی که به این تحریمات اضافه شد، پرداخت‌های کریپتویی روسیه و اروپا را در یک ممنوعیت عمومی قرار داد. این تحریم‌ها در اوایل همین ماه اعمال شدند.

دیگر تحریم‌های کریپتویی علیه روسیه

همچنین اکانت‌های اتباع انگلیسی توسط بازار کانادایی توکن‌های غیر مثلی (NFTs) یعنی پلتفرم Dapper نیز دچار محدودیت‌هایی شده است. Dapper امکان خرید، فروش، معامله و برداشت توکن و دارایی‌ها را از اکانت‌هایی که به روسیه متصل هستند را منع کرده است، با این حال اکانت‌های آن‌ها همچنان غیر فعال نشده‌ است.

علاوه بر این صرافی ارز دیجیتال LocalBitcoins نیز برنامه‌های مشابهی برای ایجاد محدودیت برای اتباع روس دارد، این محدودیت شامل آن می‌شود که کاربران روسی تنها اجازه برداشت ارزهای دیجیتال در “یک تراکنش” را دارند.

همچنین صرافی‌های بزرگ ارز دیجیتال و پلتفرم‌های P2P همچون Crypto.Com و Coinbase به دنبال موافقت با اعمال تحریم‌ها هستند. همچنین در حال حاضر بزرگترین صرافی ارز دیجیتال دنیا یعنی Binance نیز در حال موافقت با این تحریم‌ها است و در تلاش است تا این محدودیت‌ها را برای اتباع روسی اعمال کند.

منبع: Bitcoinist

امتیاز دهید:
دکمه بازگشت به بالا