اخبار

ویزا (Visa) در پی اقداماتی بزرگ تر در فضای کریپتوکارنسی

غول مالی ویزا (Visa) در پی ایجاد برنامه‌هایی کاربردی در فضای ارزهای دیجیتال

غول مالی (ویزا – Visa) در پی ایجاد برنامه‌هایی کاربردی در فضای ارزهای دیجیتال می‌باشد. آخرین درخواست‌ آن‌ها ایجاد کیف پول ارز دیجیتال می‌باشد.

ویزا (Visa) در فضای کریپتو و ارزهای دیجیتال

دو روز پیش، یکی از وکلای دارای مجوز علامت تجاری به نام مایک کاندودیس (Mike Kondoudis) مدارکی از درخواست‌های علامت تجاری برای شرکت ویزا را فاش کرد.

این درخواست‌ها اشاره به این دارد که غول شرکت خدمات مالی مستقر در کالیفرنیا، قصد دارد کیف پول ارزهای دیجیتالی خود را راه اندازی کند.

ویزا درخواستی دیگر برای نرم افزار مورد استفاده در حسابرسی ارزهای دیجیتال نیز ارسال کرده است.

همچنین این غول مالی قصد دارد یک محیط مجازی را برای مشتریان خود فراهم کند که در آن کاربران می‌توانند در اوقات فراغت مشغول تفریح و سرگرمی شوند و با یکدیگر تعامل داشته باشند. علاوه بر این‌ها، Visa قصد دارد ورود عمیق‌تری به دنیای توکن‌های غیر مثلی (NFTs) داشته باشد و درخواستی دیگر برای یک مجموعه‌ از توکن‌های غیر مثلی داشته است.

مقاله پیشنهادی: فناوری میان زنجیره ای (cross chain) چیست و اهمیت آن در حوزه دیفای

مدیرعامل سابق ویزا، چارلی شارف (Charlie Scharf) در سال ۲۰۱۴ گفته بود که چیزهای جالبی در مورد بیت کوین وجود دارد و از آن زمان تا کنون Visa به آرامی از بلاک چین و ارزهای دیجیتال استقبال کرده است و قدم‌های پیوسته‌ و گاها بزرگی در این فضا برداشته است.

ویزا و ساخت کیف پول ارز دیجیتال

ویزا (Visa) با چه شرکت‌های کریپتویی همکاری کرده است؟

در مارچ سال ۲۰۲۱ (فروردین ۱۴۰۰) ویزا (Visa) به سمت پرداخت و تسویه با کمک USDC پیش رفته بود. سال گذشته (آبان ۱۴۰۰) ویزا یک برنامه NFT برای حمایت از دارایی‌های دیجیتالی اجرا کرد و آگوست گذشته این شرکت بزرگ از مجموعه کریپتوپانک (CryptoPunk) پانک مخصوص به خودش را خریداری کرد.

همچنین در اوایل این ماه، صرافی ارز دیجیتال FTX یک قرارداد همکاری با شرکت ویزا منعقد کردند تا کارت‌های نقدی ارز دیجیتال در ۴۰ کشور عرضه کنند. همچنین آخرین همکاری آن‌ها با Blockchain.com بود که یک کارت اعتباری نقدی ارزدیجیتال را ارائه می‌کردند.

ویزا بر این عقیده است که افزایش مقبولبیت Web3 در سطح جهانی لازم و ضروری است و در این همکاری‌ها ویزا به دنبال افزایش مقبولیت کریپتو می‌باشد. Visa در سال گذشته، با حدود ۶۰ کمپانی مشهور همکاری کرده است که این کمپانی‌ها شامل Coinbase، Binance، Crypto.com نیز می‌باشد که تمامی آن‌ها برای افزایش سرعت مقبولیت Web3 در سراسر جهان می‌باشد.

همکاری آن‌ها با بانک سرمایه گذاری جی‌پی مورگان (JP Morgan) نیز برای هر دو سازمان مثمر ثمر بوده است. هر دو سازمان روی بلاک چین‌های خصوصی کار می‌کنند که برای کمک به تراکنش‌های فرامرزی استفاده می‌شود.

با اینکه این غول تجاری پرداخت از گذشته در فضای کریپتو فعال بوده است، اما همچنان برنامه‌هایی بزرگ برای فعالیت بهتر و گسترده‌تر در این فضا دارند و اکنون در پی ساخت کیف پول ارزهای دیجیتال هستند

منبع: Bitcoinist

امتیاز دهید:
دکمه بازگشت به بالا