اخبار

همبستگی بیت کوین و طلا در حال افزایش است

همبستگی بیت کوین و طلا در حال افزایش است، کدام دارایی برای سرمایه گذاری امن‌تر خواهد بود؟

برای سال‌ها بیت کوین یکی از اصلی‌ترین دارایی‌های کریپتویی بود که در راستای تبدیل شدن به یک دارایی امن و به عنوان محصولی برای سرمایه‌گذاری و در امان ماندن از تورم از آن یاد می‌شده است. از ارز دیجیتال بیت کوین به عنوان یک جایگزین برای طلا یاد میشد.

مطلب پیشنهادی: قیمت بیت کوین

قابل ذکر است این حقیقت که بیت کوین می‌تواند تبدیل به یک دارایی امن برای در امان ماندن از تورم باشد با اشاره به همبستگی آن با فلز ارزشمند یعنی طلا استدلال می‌کردند، اکنون متوجه می‌شویم که افزایش همبستگی طلا با بیت کوین خبر خوبی برای سرمایه گذاران در این وضعیت اقتصاد کلان می‌باشد.

در روز ۲۲ آگوست (۳۰ شهریور) بر اساس گزارشی از بلومبرگ، پس از به صفر رسیدن شاخص همبستگی بیت کوین با طلا در اواسط ماه آگوست (اواخر مرداد)، اکنون بیت کوین به بالاترین همبستگی خود در ۴۰ روز گذشته رسیده است و این شاخص عدد 0.5 را نشان می‌دهد.

افزایش همبستگی بیت کوین و طلا در حال افزایش است

این همبستگی باعث می‌شود که از بیت کوین به عنوان یک طلا دیجیتالی یاد شود، کمااینکه در دوره‌ای کریپتوکارنسی عمدتا همراه با سهام معامله شده است. گفتنی است جفت این دارایی‌ها تحت تاثیر نرخ بهره و نرخ تورم قرار گرفته‌اند و ضربه‌های جبران ناپذیری از وضعیت حاکم بر اقتصاد کلان خورده‌اند.

منبع: Finbold

امتیاز دهید:
دکمه بازگشت به بالا