اخبار

بهترین مستندهای بیت کوین 2022

با ۷ مستند برتر درباره بیت کوین آشنا شوید

با افزایش علاقه مردم برای یادگیری ارزهای دیجیتال، مستندهای بیت کوین بسیار محبوب شده‌اند. اما با وجود چندین مستند مختلف درباره بیت کوین، انتخاب اینکه کدام یک از آن‌ها ارزش دیدن دارد کار دشواری است.

بهترین مستندهای بیت کوین

در عصری هستیم که بخش بسیار بزرگی از یادگیری و آموزش از طریق ویدیو و فیلم‌ها به افراد منتقل می‌شود. در این مقاله به شما کمک خواهیم کرد و لیستی از بهترین مستندهای بیت کوین را در اختیار شما قرار می‌دهیم تا انتخاب راحت‌تری داشته باشید. با صرافکس همراه باشید.

رشد و خیزش بیت کوین
(2014)
The Rise and Rise of Bitcoin

مستندهای بیت کوین؛ ظهور بیت کوین و خیزش آن

اگر می‌خواهید همه چیز را در مورد بیت کوین بدانید، مستند «رشد و خیزش بیت کوین» برای شماست. کارگردان این اثر نیکولاس امرس (Nicholas Mross) است . این فیلم که در سال ۲۰۱۴ ساخته شد، نگاهی جامع به تاریخچه و آینده محبوب ترین ارز دیجیتال دنیا دارد.

مستند رشد و خیزش بیت کوین (The Rise and Rise of Bitcoin)، همه چیز را از روزهای آغازین بیت تا به امروز پوشش می‌دهد، از زمانی که عمدتاً توسط فروشندگان مواد مخدر و مجرمان استفاده می‌شد، تا وضعیت امروزی که آن را به عنوان یک سرمایه‌گذاری مشروع و معاملات همتا به همتا (P2P) می‌شناسند. حتما قبل از خرید بیت کوین این مستند را مشاهده کنید.

در این مسیر شما با بزرگترین نام آوران بیت کوین آشنا خواهید شد، از اولین افرادی که مقبولیت بیت کوین را به رسمیت شناختند، اولین توسعه دهندگان بیت کوین، اولین سرمایه گذاران و اولین کار آفرینان.

فرقی نمی‌کند که شما تماما یک تازه وارد یا یک کار کشته باشید، در مستند رشد و خیزش بیت کوین چیزهای زیادی برای یادگیری وجود دارد. این مستند هم اکنون در سایت IMDB امتیاز 7.1 را از آن خود کرده است که یکی از بهترین مستندهای بیت کوین از نگاه تماشاگران می‌باشد.

نمره وبسایت IMDB : 7.1

بیت کوین: فراتر از حباب
(2018)
Bitcoin: Beyond the Bubble

مستندهای بیت کوین؛ بیت کوین فراتر از یک حباب

در مستند «بیت کوین: فراتر از حباب» فردی به نام تیم دلماسترو (Tim Delmastro) در مورد گذشته و آینده بیت کوین و ارزهای دیجیتال جست و جو می‌کند. ویژگی شاخص مستند این است که با سرشناسان و پیشروهای بیت کوین در سراسر دنیا مصاحبه می‌کند، از جمله اولین پذیرنده بیت کوین راجر ور (Roger Ver)، توسعه دهنده گاوین اندرسون (Gavin Anderson) و کار آفرین چارلی شرم (Charlie Shrem).

اولین پذیرندگان بیت کوین داستان های خود را به اشتراک می‌گذارند که چگونه با بیت کوین درگیر شدند و به چه چیزهایی معتقد بودند و چه زاویه نگاهی به هولد کردن ارزهای دیجیتال داشتند و دارند.

علاوه بر داستان‌های شخصی این افراد، فیلم به زاویه نگاه‌های بحث برانگیز بیت کوین نیز می‌پردازد، مثلا استفاده بیت کوین در بازارهای غیر قانونی و قاچاقی مانند مواد مخدر و…
با این حال فیلم در مورد این مسائل جهت گیری نمی‌کند و هر دو سمت را عادلانه بررسی می‌کند.

کارگردان این اثر یعنی آقای Delmastro، پتانسیل‌های بیت کوین را به عنوان یک نیروی مخرب در دنیای مالی و اقتصادی بررسی می کند و همچنین به ریسک های مرتبط با سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال می‌پردازد.

به طور کلی، «بیت کوین: فراتر از حباب» یک مستند جالب و مفید است که دیدگاه‌های مثبت و منفی بیت کوین را بررسی می‌کند. فرقی نمی‌کند شما نسبت به بیت کوین بدبین باشید یا هوادار آن باشید، این مستند با امتیاز 7.0 در سایت IMDB ارزش نگاه کردن را دارد و جزو یکی از بهترین مستندهای بیت کوین محسوب می‌شود.

امتیاز وبسایت IMDB : 7.0

کریپتوپیا: بیت کوین، بلاک‌چین‌ها و آینده اینترنت
(2020)
Cryptopia: Bitcoin, Blockchains, and the Future of the Internet

مستندهای بیت کوین - کریپتوپیا؛ بیت کوین، بلاک چین، آینده اینترنت

کریپتوپیا یک مستند است که به بررسی تاریخچه و آینده محبوب ترین ارز دیجیتال یعنی بیت کوین می‌پردازد. این فیلم از اولین روزهای ابتدایی ایجاد بیت کوین در سال ۲۰۰۹ تا وضعیت امروزی آن به عنوان یک پدیده جهانی را تعقیب و دنبال می‌کند و یکی از پر طرفدارترین مستندهای بیت کوین محسوب می‌شود.

ویژگی قابل توجه این مستند نیز آن است که با افراد تاثیرگذار در جامعه بیت کوین مانند اولین پذیرندگان، توسعه دهندگان، کار آفرینان و سرمایه گذاران مصاحبه می‌کند. در طول این مصاحبه‌ها، کریپتوپیا پیشنهاد می‌کند نگاهی عمیق به ماهیت بیت کوین بیاندازید و ببینید که چطور کار می‌کند. ببینید که با رشد Web3 و اینترنت، چگونه بیت کوین پتانسیل آن را دارد که آینده همه ما را دگرگون کند.

مرتبط: وب 3 (web3) چیست و چه کاربردی دارد؟

این فیلم همچنین در مورد چالش‌های پیش روی بیت کوین برای تبدیل شدن به یک «جریان اصلی» بحث‌هایی می‌کند، مانند قانون گذاری‌ها و مقیاس‌پذیری این دارایی و…

کریپتوپیا یک مستند مفید و درگیر کننده است که در سایت IMDB امتیاز 6.9 را از آن خودش کرده است، دیدن این مستند برای کسانی که می‌خواهند پتانسیل‌های واقعی بیت کوین و تکنولوژی بلاکچین را درک کنند ضروری است.

امتیاز وبسایت IMDB : 6.9

بهترین مستندهای بیت کوین کدام‌اند؟

بیت کوین: پایان پولی که ما می‌شناسیم
(2015)
Bitcoin: The End of Money as We Know It

مستندهای بیت کوین - بیت کوین؛ پایان پولی که ما میشناسیم

مستند دیگری به نام «بیت کوین: پایان پولی که ما می‌شناسیم»، به بررسی تاریخچه و آینده پول به خصوص بیت کوین می‌پردازد. ویژگی این فیلم آن است که با متخصصین متعددی در این زمینه مصاحبه می‌کند همچون اقتصاددانان، تحلیلگرهای مالی و توسعه دهندگان بیت کوین.

این فیلم با دنبال کردن تاریخچه پول آغاز می‌شود، از مبادله کالا به کالا تا ارز فیات (پول رایج). سپس به سیستم مالی فعلی و مشکلات آن مانند تورم و بدهی می‌پردازد و استدلال می‌کند که بیت کوین می‌تواند برای این مشکلات یک راه حل باشد.

در نیمه دوم فیلم به بررسی آینده بیت کوین می‌پردازد. در این مورد بحث می‌شود که چگونه بیت کوین می‌تواند سیستم مالی فعلی را مختل کند و حتی به طور کلی جایگزین ارزهای فیات شود. در انتها این فیلم به بررسی چالش‌های پیش روی بیت کوین همچون قانون گذاری و مقبولیت می‌پردازد.

به طور کلی «بیت کوین: پایان پولی که می‌شناسیم» یک مستند خوش ساخت و مفید است که در سایت IMDB امتیاز 6.9 را از آن خود کرده است و برای کسانی که به آینده پول فکر می‌کنند و در مورد آن کنجکاو هستند توصیه می‌شود.

در ادامه با بررسی بهترین مستندهای بیت کوین همراه ما باشید.

امتیاز وبسایت IMDB: 6.9

بانکداری بیت کوین
(2016)
Banking on Bitcoin

مستندهای بیت کوین؛ بانکداری بیت کوین

مستند بعدی در لیست ما «بانکداری بیت کوین» محصول ۲۰۱۶ است که در مورد توسعه و تاثیرگذاری اجتماعی بیت کوین است. این فیلم تاریخچه بیت کوین و پتانسیل تکنولوژی بلاکچین را به منظور تحول سیستم بانکداری سنتی بررسی می‌کند.

داستان اولین افرادی که با بیت کوین درگیر شده بودند را دنبال می‌کند، مانند دوقلوی‌های وینکل‌وس (Winklevoss) و آقای چارلی شرم که اولین موسس صرافی بیت کوین بوده است.

در ادامه این فیلم به ظهور بیت‌کوین از ابتدا تا وضعیت کنونی آن می‌پردازد. ابتدا به‌عنوان یک علاقه‌مندی ویژه برای فن‌آوران بوده است تا به امروز که یک جریان اصلی از تکنولوژی و مسئله‌ی مالی است که می‌تواند سیستم بانکداری سنتی را از پیش روی خودش بردارد.

مستند «بانکداری در بیت کوین» یک نگاه معقول و سرگرم کننده به تاریخچه بیت کوین دارد و با افرادی که توسعه بیت کوین را آغاز کردند و آن را ادامه می‌دهند آشنا خواهیم شد و از برترین مستندهای بیت کوین است که ارزش تماشا کردن دارد.

امتیاز در وبسایت IMDB: 6.6

بیت ایکس بیت: بیت کوینی که به آن اعتماد داریم
(2018)
Bit x Bit: In Bitcoin We Trust

مستندهای بیت کوین؛ بیت ایکس بیت

مستند «بیت ایکس بیت: بیت کوینی که به آن اعتماد داریم» در سال ۲۰۱۸ توسط دیوید فوکس (David Foox) ساخته شد. این فیلم یک موشکافی فوق العاده از پیچیدگی‌های بیت کوین کرده است که هم آموزنده و هم سرگرم کننده است.

بیت ایکس بیت برای هرکسی که به بیت کوین علاقه‌مند است توصیه می‌شود. این فیلم نگاهی عمیق به ظهور بیت کوین و راه‌های متنوع استفاد از آن پرداخته است. همچنین تاریخچه بیت کوین، چگونگی کارکرد آن، ارزش ذاتی بیت کوین، پشتوانه بیت کوین پتانسیل‌های تاثیرگذاری آن روی آینده را بررسی کرده است.

علاوه بر این، راه‌های مختلف استفاده مردم از بیت کوین از جمله سرمایه گذاری، تجارت و ابزاری برای ایجاد تغییرات اجتماعی را بررسی کرده است.

کارگردان این اثر با متخصصین متعددی در این زمینه مصاحبه کرده است، از جمله اولین پذیرندگان بیت کوین و اولین سرمایه گذاران آن. او همچنین زاویه نگاه‌های بحث برانگیز و جنجالی در مورد بیت کوین مانند استفاده‌ای که خلافکاران از آن می‌کنند را مورد بررسی قرار داده است.

فرقی نمی‌کند شما تازه با بیت کوین آشنا شده باشید یا سال‌هاست که آن را دنبال می‌کنید، بیت ایکس بیت ارزش نگاه کردن را دارد. بیت کوین و ارزهای دیجیتال را برای شما عالی معرفی می‌کند و با ایجاد درکی عمیق از این تکنولوژی نو ظهور شما را به حال خود رها می‌کند.

امتیاز وبسایت IMDB: 6.4

پول جادویی: انقلاب بیت کوین
(2017)
Magic Money: The Bitcoin Revolution

مستندهای بیت کوین؛ پول جادویی

در انتها مستندی به کارگردانی تیم دلماسترو (Tim Delmastro) به نام «پول جادویی: انقلاب بیت کوین» را به شما معرفی می‌کنیم.

این مستند ظهور بیت کوین را بررسی می‌کند و با اسامی بزرگ و مشهوری در دنیای مالی و تکنولوژی مصاحبه می‌کند، نگاهی دقیق به کارکرد بیت کوین و پتانسیل آن برای تحول سیستم مالی جهانی می‌اندازد.

به ماهیت بیت کوین و کارکرد آن در آینده دنیای مالی می‌پردازد و مصاحبه‌هایی با توسعه دهندگان بیت کوین، سرمایه گذاران بیت کوین و تحلیل گران مسائل مالی انجام می‌دهد. آن‌ها در مورد پتانسیل بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال و چالش‌هایی که این تکنولوژی جدید بر سر راه دارد صحبت می‌کنند. مستند پول جادویی: انقلاب بیت کوین جزو یکی از مستندهای بیت کوین محسوب می‌شود که ریتم نسبتا کندی دارد.

امتیاز وبسایت IMDB: 6.0

جمع بندی

از آن جایی که بیت کوین همچنان یک تکنولوژی نو ظهور است و کنجکاوی‌های متعددی در مورد آن وجود دارد، انجام تحقیقاتی کامل در مورد این فناوری و نوآوری های پیرامون آن برای همه مهم است. مستندهای بیت کوین نقطه‌ای عالی برای شروع هستند. می‌توانید یکی از آن‌ها یا حتی هر هفت مستند معرفی شده را نگاه کنید تا به درک عمیقی از بیت کوین و نحوه کارکرد آن برسید.

اگر می‌خواهید به دوست یا آشنایی در اطراف خود کمک کنید تا با با ماهیت بیت کوین و تکنولوژی بلاک چین آشنا شود، پیشنهاد می‌کنیم مستندهای بیت کوین را به آن‌ها معرفی کنید.

شما مستند دیگری از مستندهای بیت کوین سراغ دارید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Cryptonews

5/5 - (2 امتیاز)
دکمه بازگشت به بالا