اخبار

روند عرضه توکن اتریوم به سطح قبل از مرج می رسد

روند عرضه توکن‌های اتر (ETH) به سطح قبل از مرج می‌رسد. داده‌های زنجیره‌ای نشان می‌دهد که در چند هفته اخیر توکن‌های سوزانده شده، بیشتر از تعداد توکن‌های ایجاد شده بوده است.

مقاله پیشنهادی: تحلیل هفتگی اتریوم + چارت تحلیل تکنیکال

برداشتی کوتاه:

  • به نظر می‌رسد عرضه توکن‌های اتریوم به سمت سطوحی می‌رسد که تا قبل از ادغام (Merge) دیده شده بود.
  • در چند هفته اخیر، رشد عرضه توکن‌ها کاهشی بوده است.

عرضه توکن های اتر پس از رویداد مرج (Merge)

داده‌های زنجیره‌ای نشان می‌دهد که روند عرضه توکن‌های اتر (ETH) به سمت سطوح پیش از رویداد مرج حرکت می‌کند و در چند هفته اخیر توکن‌های سوزانده شده، بیشتر از تعداد توکن‌های ایجاد شده بوده است.

مطلب پیشنهادی: قیمت اتریوم

عرضه توکن اتر پس از رویداد مرج

در روز رویداد ادغام (مرج) ۱۵ اکتابر (۲۴ شهریور) انجام شد که الگوریتم اثبات کار (PoW) به الگوریتم اجماع اثبات سهام (PoS) تبدیل شد، تعداد توکن‌های در عرضه اتریوم عدد 120,520,000 را نشان می‌داد. اما پس از مرج تا تاریخ ۸ اکتابر (۱۶ مهر)، این روند افزایشی بود و تعداد توکن‌های در عرضه عدد 120,534,000 را نشان می‌داد و اما از این تاریخ به بعد روند کاهشی آغاز شد و هم اکنون تنها دو هزار تا پیش از رویداد مرج فاصله دارد و عدد 120,522,000 تعداد توکن‌های در عرضه اتریوم می‌باشد. این روند کاهشی زمانی اتفاق افتاد که توکن‌های بیشتری برای کارمزد تراکنش‌ها سوزانده شد و همچنین توکن‌های پاداش‌دهی کمتری برای اعتبارسنجی‌ها (Validators) ایجاد شدند.

مرتبط: قیمت اتریوم

تحلیل‌گر The Block آقای کوین پنگ (Kevin Peng) گفت: از آن‌جایی که عرضه توکن‌های ETH کاهش قابل توجهی داشته است و با زمان قبل از مرج مقایسه می‌شود، حتی یک افزایش جزئی در میزان سوختن توکن‌ها می‌تواند عرضه خالص روزانه توکن‌های ETH را منفی کند.

کاهش عرضه توکن ETH پس از مرج اتریوم

بر اساس داده‌های اولتراسوند مانی (Ultrasound Money) یکی از چندین تغییر بزرگی که پس از مرج با آن مواجه بودیم کاهش 90% در عرضه توکن‌های جدید بود زیرا ماینر‌های سابق بلاک چین اجماع اثبات کار دیگر کارایی ندارند و توکن جدیدی ماین نمی‌شود. این مسئله با ویژگی EIP-1559 اتریوم ترکیب شد و در جایی که بخشی از کارمزد تراکنش‌ها و یا گس‌فی‌ها سوزانده می‌شود، تخمین زده می‌شود که هربار کارمزد تراکنش‌ها از 16gwei بیشتر می‌شود، ETH بیشتری سوزانده می‌شود و این میزان از توکن‌های وارد شده در عرضه کم‌تر است. این روند اکنون در حال مشاهده شدن است.

بر اساس توییتی از محقق حوزه دیفای میکا هانکسالو (Mika Honkasalo)، اگر این روند ادامه پیدا کند و هزینه کارمزد‌ها و سوزانده شدن آن‌ها بیشتر از عرضه توکن‌های جدید باشد، ممکن است در چند روز آینده شاهد آن باشیم که سطح رشد عرضه اتریوم به پیش از رویداد ادغام برسد و در ۵-۷ روز آینده شاهد عرضه منفی ETH باشیم.

عرضه اتریوم پس از رویداد ادغام و مرج

منبع: TheBlock

5/5 - (1 امتیاز)
دکمه بازگشت به بالا