اخبار

قانون پرداخت با کریپتو در بزریل تصویب شد

ارزهای دیجیتال به عنوان یک روش پرداختی در برزیل شناخته می‌شود

قانون پرداخت با کریپتو در بزریل در مجلس نمایندگان برزیل تصویب شد و اکنون نیازمند تایید قوه مجریه است. پس از انتشار این اخبار در رسانه‌ها بازار ارزهای دیجیتال واکنش مثبتی نسبت به این خبر نشان داد. با صرافکس همراه باشید.

مقبولیت کریپتو به عنوان یک روش پرداختی در برزیل

برزیل مانند السالوادور بیت کوین را به عنوان پول قانونی به رسمیت نشناخته است، اما این کشور آمریکای جنوبی قانونی را تصویب کرده است که به واسطه‌ی آن پرداخت با کریپتو در سراسر کشور مجاز خواهد بود.

مجلس نمایندگان برزیل، یک نهاد قانون گذاری فدرال، چارچوب قانونی را تصویب کرده است که کریپتو به عنوان یک روش پرداختی قانونی شد. در حالی که این قانون‌گذاری برای کریپتو در برزیل فرایندی قابل توجه است، اما این قانون برای اجرایی شدن نیازمند تایید و امضای رئیس جمهور برزیل است.

تصویب این لایحه هیچ ارز دیجیتالی را در کشور برزیل قانونی نمی‌کند، اما شامل پرداخت با دارایی‌های دیجیتال است که تحت نظارت بانک مرکزی کشور می‌باشد.

پس از اینکه این لایحه به عنوان یک قانون شناخته شود، قوه مجریه دولت باید تصمیم گیری کند که کدام بخش باید مسئول نظارت بر آن باشد. با این حال توکن‌هایی که به عنوان اوراق بهادار در نظر گرفته می‌شوند، تحت صلاحیت قضایی بورس اوراق بهادار برزیل (CVM) باقی خواهند ماند.

قانون پرداخت با کریپتو در برزیل تصویب شد

سوای تصویب شدن کریپتو به عنوان یک روش پرداخت، قانونی برای ایجاد مجوز پلتفرم‌های صرافی‌های کریپتویی فراهم شده است که به عنوان یک شحص ثالث بستری برای خرید و فروش و مدیریت ارزهای دیجیتال باشند.
علاوه بر این، قانون از صرافی‌ها می‌خواهد که بین دارایی‌های کاربران و دارایی‌های صرافی مرزی دقیق و مشخص ایجاد کند تا از اتفاقی مشابه مانند صرافی FTX جلوگیری کنند.

مرتبط: صرافی FTX و پیشامدهای ورشکستگی آن

در ماه ژوئن (۵ ماه پیش)، طرح پیشنهادی مشابهی صادر شده بود که به برزیلی‌ها امکان استفاده از کریپتو را به عنوان یک روش پرداخت می‌داد و از گرفته شدن کلید خصوصی آن‌ها توسط دادگاه‌ها محافظ می‌شد. هدف اصلی این طرح پیشنهادی استفاده از کریپتو برای مبادله دارایی‌ها، دسترسی بهتر به سرویس‌ها و سرمایه گذاری بود.

تیاگو سزار (Thiago Cesar) مدیرعامل گروه ترنسفرو (Transfero Group) که در اکوسیستم کریپتویی برزیل نقش بسیار پررنگی دارد گفته است: در همین حال که ورشکستگی صرافی FTX صدمات جبران ناپذیری به بخش‌های مختلف کریپتو وارد کرده است، برای برزیلی‌هایی که استفاده روزانه از کریپتو داشتند تاثیری منفی نخواهد گذاشت.

منبع: Cointelegraph

2.5/5 - (4 امتیاز)
دکمه بازگشت به بالا