اخبار

بیت کوین آماده یک «حرکت بزرگ» است؟

داده‌های تکنیکال نشانه‌هایی از انتهای بازار خرسی دارند

با بررسی تاریخچه قیمت بیت کوین و چرخه‌های بازارهای خرسی و گاوی اطلاعات خوبی بدست می‌آوریم. چه زمانی این چرخه خرسی به پایان می‌رسد و باید منتظر فراز بیت کوین باشیم؟ با صرافکس همراه باشید.

صعود بیت کوین کی آغاز می‌شود؟

بازار ارزهای دیجیتال همچنان در حال مواجه شدن با عواقب سقوط یکی از بزرگترین صرافی‌های کریپتویی دنیا یعنی صرافی FTX است. برخی از دارایی‌ها مانند بیت کوین، توانستند رشدی تقریبی داشته باشند، برخی از اندیکاتورها نشان از آن دارند که این رشد قرار است تشدید شود.

مرتبط: تحلیل تکنیکال هفتگی بیت کوین + چارت

با نگاهی به اندیکاتور BBWP که مخفف Bollinger Band Width Percentile می‌باشد، متوجه می‌شویم که در چارت دو-هفتگی بیت کوین به پایین‌ترین میزان خود در ۶ سال اخیر رسیده است، که با توجه به سابقه‌ی این اتفاق، باید انتظار داشت که پرچم دار ارزهای دیجیتال برای یک صعود دراماتیک آماده شده است.

به گفته تحلیل‌گر کریپتویی با نام مستعار Moustache، آخرین باری که اندیکاتور BBWP به این محدوده رسیده بود (می ۲۰۱۶)، بیت کوین در چهار هفته آینده خود حدود ۸۰٪ افزایش قیمت را تجربه کرد.

اندیکاتور BBWP و تحلیل و پیشبینی آینده قیمتی بیت کوین- آذر ۱۴۰۱

اندیکاتورهای تکنیکال با ما صحبت می‌کنند

در همین حال، دیروز ۲۸ نوامبر طبق گفته‌های تحلیلگر کریپتویی Trader Tradigrade یک اندیکاتور تحلیلی دیگر نشان می‌دهد که اصلی‌ترین توکن امور مالی غیر متمرکز (DeFi) نیز احتمال جهش قیمتی دارد.

این اندیکاتور «نوسانگر حرکت قیمت» است که به انگلیسی به آن Price Momentum Oscillatro گفته می‌شود و مخفف آن PMO است. این اندیکاتور بر اساس نرخ تغییر (Rate of Change یا ROC) بنا شده است که دو بار با میانگین متحرک نمایی (EMA) هموار می‌شود. در این فرایند از یک هموارسازی سفارشی استفاده می‌شود. این اندیکاتور نسبت به خط صفر (خنثی) نوسان می‌کند.

مرتبط: آموزش تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

این تحلیل‌گر کریپتویی در فرضیه بیت کوین توضیح می‌دهد که در حال حاضر PMO زیر صفر است که همراه با “اتصال با حمایت منحنی” می‌تواند این “جهش را ایجاد کند” که طبق متخصصین چارت، احتمالا از اوایل سال ۲۰۲۳ آغاز می‌شود و تا سال ۲۰۲۴ ادامه پیدا می‌کند و احتمالا در محدوده 24,000$ این اتفاق سرعت بگیرد.

اندیکاتور CCO و تحلیل و پیشبینی آینده قیمتی بیت کوین- آذر ۱۴۰۱

بر اساس تحلیلی از یک متخصص کریپتو به نام مگس (Mags) در وبسایت Finbold، CCO که مخفف Cycle Channel Oscillator می‌باشد، قبل‌تر نیز تکرار شده است و با برخورد به کف قیمتی در بازارهای خرسی روند خود را آغاز کرده است و بعد از آن وارد بازار خرسی شده‌ایم.

بررسی قیمت بیت کوین

همانطور که گذر زمان طی می‌شود، امروز بیت کوین در حدود قیمتی 16,504$ با رشد 1.63% همراه شده بود و در هفت روز گذشته نیز 4.97% رشد داشته است، اگرچه روند قیمتی بیت کوین در چارت ماهیانه به ما نشان می‌دهد که در سی روز گذشته با 20.57% کاهش همراه شده است.

قیمت بیت کوین در هفت روز گذشته - ۸ آذر

بر اساس داده‌های امروز وبسایت کوین مارکت کپ (CoinmarketCap) بیت کوین با ارزش بازار 317.01 میلیارد دلار، جایگاه بزرگترین ارز دیجیتال بازار را در اختیار دارد.

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا ترجمه از منبع ذکر شده است و نمی‌تواند مبنای انجام معاملات قرار بگیرد. لطفا قبل از انجام هرگونه معامله‌ای، تحقیقات خود را انجام دهید.

منبع: Finbold

5/5 - (1 امتیاز)
دکمه بازگشت به بالا