اخبار

نشانه ای صعودی در چارت ریپل – تقاطع طلایی ایجاد شد

گلدن کراس (Golden Cross) بر روی چارت ریپل تشکیل شده است، گلدن کراس (تقاطع طلایی) یک نشانه‌ی صعودی در چارت می‌باشد و در گذشته چند بار روی چارت ریپل ایجاد شده بود.

گلدن کراس در چارت ریپل مشاهده شد

برای اولین بار در ۱۵ ماه گذشته در چارت ریپل گلدن کراس مشاهده شده است که به عنوان یک نشانه‌ی گاوی در بازار در نظر گرفته می‌شود

در تاریخ ۲۳ اکتابر، میانگین متحرک ۵۰ (MA50) از پایین میانگین متحرک ۲۰۰ (MA200) را قطع کرده است. در اصطلاح بازار به آن الگوی گلدن کراس (یا تقاطع طلایی) گفته می‌شود که نشان دهنده‌ی وضعیت گاوی در بازار است.

چارت ریپل و گلدن کراس ظاهر شده در چارت آن

گلدن کراس در گذشته چند بار روی چارت ریپل ظاهر شده است و آخرین باری که این تقطیع اتفاق افتاد، در تاریخ ۱۷ جولای ۲۰۲۱ (۲۶ تیر ماه ۱۴۰۰) بود که پس از آن ریپل با رشد قیمتی 176% مواجه شد و توانست سقف قیمتی 1.41$ را به خود ببیند.

در میان سرمایه گذاران و تحلیل گران، گلدن کراس (تقطیع طلایی) به عنوان یک نشانه‌ی صعود تعریف می‌شده است. در نتیجه، این اتفاق سبب خواهد شد که علاقه‌ی سرمایه گذاران میان مدت بازار که به دنبال موج سواری هستند، افزایش پیدا کند، و خود این مسئله نیز باعث افرایش قیمت ریپل می‌شود.

مقاله پیشنهادی: تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال چیست؟

قیمت ریپل تا کجا بالا می‌رود؟

چارت روزانه ریپل در 0.558$ مانع از خود نشان داد و سبب شد که افزایش قیمت ریپل در ماه سپتامبر (شهریور) متوقف شود. همچنین 0.91$ تا محدوده 1$ نیز می‌تواند به عنوان یک مانع برای گاوها باشد که از دسامبر ۲۰۲۱ (آذر ۱۴۰۰) تا کنون از این مانع عبور نکرده است.

باید در نظر گرفته شود که گلدن کراس یک نشانه‌ی مقدس نیست و برخی اوقات ممکن است که خریداران را در سمت اشتباهی از بازار برساند. این‌ها فقط میانگینی از حرکت قیمت است.

برخی اوقات یک تقطیع زمانی اتفاق می‌افتد که آن دارایی دچار اشباع خرید شده باشد و ناشی از یک روند اصلاحی است. ریپل به خاطر پیشرفت و وضعیت خوب آن‌ها در دادگاه، یکی از برترین ارزهای سود‌ده در چند ماه اخیر بوده است.

هم در چارت روزانه و هم در چارت هفتگی ریپل، اندیکاتور RSI در زیر سطح ۵۰ قرار دارد و به نظر می‌رسد ریپل از مرحله‌ اشباع خرید بسیار دور است و اگر قیمت دوباره به محدوده 0.51$ بازگردد، خریداران احتمالا قدرت مضاعفی داشته باشند.

در زمان انتشار، ریپل در محدوده 0.446$ در حال معامله شدن است که در 24 ساعت گذشته با 1.6% افزایش همراه بوده است.

منبع: U.Today

4.5/5 - (2 امتیاز)
دکمه بازگشت به بالا