اخبار

اولین ETF بیت‌کوین اسپات در اروپا راه‌اندازی می‌شود

اروپا، امریکا را پشت سر گذاشت

ETF بیت کوین Jacobi  که Fidelity Digital Assets مسئولیت های نگهداری آن را مدیریت می کند در Euronext Amsterdam اروپا فعال می شود.

جاکوبی در ابتدا امیدوار بود ETF بیت کوین خود در جولای 2022 راه اندازی کند، یعنی بیش از یک سال از اولین برنامه ریزی اولیه می گذرد.

ETF که تحت عنوان BCOIN معامله می شود، توسط کمیسیون خدمات مالی گورنزی GFSC  نظارت می شود. Fidelity Digital Assets وظایف نگهداری ETF را بر عهده دارد، Flow Traders به عنوان بازارساز عمل می کند، و جین استریت و DRW هر دو به عنوان شرکت کنندگان مجاز خدمت می کنند.

مارتین بدنال، مدیر عامل Jacobi به Blockworks گفت که این صندوق سرمایه اولیه را برای شروع عملیات در 3 آگوست تامین کرد.

بدنال گفت که این صندوق از داده های خارجی برای اندازه گیری مصرف انرژی مرتبط با بیت کوین در ETF استفاده می کند.

یک صندوق ETF بیت کوین به طور مستقیم بیت کوین را نگهداری می کند و به سرمایه گذاران اجازه می دهد تا بدون خرید یا مدیریت مستقیم ارز دیجیتال، از نوسانات قیمت آن استفاده کنند. البته این یک صندوق ETF اسپات است که راه اندازی شده است و ETF های مبتنی بر معاملات آتی بیت کوین بر بازار آتی متمرکز است که مجموعه ای از چالش ها و خطرات خاص خود را دارد.

در حالی که تنظیم‌کننده‌های ایالات متحده ETF‌های بیت‌کوین مبتنی بر معاملات آتی را تأیید کرده‌اند، تاکنون پیشنهادهای متعدد ETF اسپات بیت‌کوین را رد کرده‌اند و نگرانی‌هایی را در مورد دستکاری احتمالی بازار و تقلب به دلیل نظارت ناکافی بر معاملات به عنوان دلیل این کار اعلام کرده‌اند.

بدنال در بیانیه‌ای گفت: «این هیجان‌انگیز است که اروپا، جلوتر از ایالات متحده در باز کردن سرمایه‌گذاری بیت‌کوین برای سرمایه‌گذاران نهادی که خواهان دسترسی ایمن و مطمئن به مزایای دارایی‌های دیجیتال با استفاده از ساختارهای آشنا و تنظیم‌شده مانند ETF ما هستند، پیش می‌ رود.

منبع خبر: blockworks

5/5 - (1 امتیاز)
دکمه بازگشت به بالا