اخبار

بازار استیبل کوین‌ها از 125 میلیارد دلار به 3 تریلیون دلار رسید

طی چند روز گذشته، مجموعه ای از تحولات عمده در رابطه با استیبل کوین ها رخ داده است.

پی پال (PayPal) اخیرا یک استیبل کوین با پشتوانه دلار آمریکا راه اندازی کرده است تا به تقویت پرداخت ها کمک کند.

این استیبل کوین جدید که نام آن  PayPal USD [PYUSD]می‌باشد، به منظور تغییر پرداخت ها در Web3 و محیط های دیجیتالی بومی طراحی شده است.

به موازات آن، فدرال رزرو نیز ساعاتی پیش توضیحاتی را منتشر کرد که نشان می‌داد بانک‌های تحت نظارت برای استفاده از استیبل کوین‌ها مجوزهای اولیه دریافت کنند.

در روز گذشته، حجم معاملاتی استیبل کوین‌ها به بیش از 35.3 میلیارد دلار رسید. در زمان انتشار ارزش کل بازار استیبل کوین 125.582 میلیارد دلار است.

با توجه به پذیرش تدریجی، تیم تحلیلی برشتاین انتظار دارد که این بازار در 5 سال آینده تقریباً 3 تریلیون دلار ارزش داشته باشد.

برنشتاین: استیبل کوین‌های تحت نظارت رشد خواهند کرد.

تیم تحلیلگر Gautam Chhugani خاطر نشان کرد که ادغام با پلتفرم‌های مصرف‌کننده منجر به رشد و فراگیری استیبل کوین‌ها می‌شود. در نتیجه، این امر به آنها اجازه می‌دهد تا کاربران بیشتری را وارد کرده و توزیع را فراتر از پلتفرم‌های کریپتو محور گسترش دهند. علاوه بر این، ما انتظار داریم که پلتفرم‌های بزرگ مالی و بین المللی، استیبل‌کوین‌های هم‌نام تجاری منتشر کنند تا تبادل ارزش را در پلتفرم‌های خود تقویت کنند.

چندین شرکت تثبیت شده دیگر نیز پروژه های استیبل کوین را آماده کرده اند. در ابتدای سال 2023، یکی از مدیران Visa نشان داد که استیبل کوین ها می‌توانند نقش مهمی در بخش پرداخت ایفا کنند. غول پرداخت تعدادی ابتکار در دست اجرا دارد. علاوه بر این، برای استفاده از این روند، حتی ریپل پلتفرم خود را برای «توسعه استیبل کوین ها» در سه ماهه دوم 2023 راه اندازی کرد.

گزارش برنشتاین اشاره می‌کند که استیبل کوین‌ها توسط یک «لایه تسویه مالی بسیار سریع» در بلاک‌چین‌های عمومی مانند اتریوم اجرا می‌شوند. تحلیلگران افزودند که استیبل کوین های تحت نظارت، نقشی محوری در شکل دادن به پویایی رشد خواهند داشت.

منبع خبر: watcher.guru

5/5 - (1 امتیاز)
دکمه بازگشت به بالا