ارز دیجیتال - بررسی و معرفی همه ارزهای دیجیتال

دیجی بایت چیست؟

تعداد زیادی از دارایی‌های ارز دیجیتال که به‌طور فعال معامله می‌شوند و انتظار می‌رود تعداد بیشتری از آن‌ها در آینده راه‌اندازی شوند و این نشان می‌دهد که دنیا کریپتو در بخش نوپا فضای زیادی برای رشد دارد.

در دنیای کریپتو چند پروژه طولانی‌تر از پروژه‌های دیگر وجود داشته‌اند و امتحان خود را پس داده‌اند که در این راستا سکه دیجی بایت خود را متمایز می‌کند. در این پست قصد داریم در رابطه با دیجی بایت باهم به گفتگو بپردازیم. پس با صرافکس همراه ما باشید.

بلاک چین دیجی بایت

دیجی بایت یا DigiByte یک پلتفرم بلاک چین است که بر روی یک شبکه منبع باز و همتا به همتا ساخته‌شده است که با گزینه‌های موجود با ویژگی‌های بهبودیافته و سهولت استفاده عمومی رقابت می‌کند. پلتفرم DigiByte با ارائه خدمات از طریق بلاک چین اثبات کار (PoW) و سکه DGB، دارایی دیجیتال، برنامه غیرمتمرکز (dapp)، قرارداد هوشمند و خدمات احراز هویت امن را به کاربران ارائه می‌دهد.

دیجی بایت به‌عنوان یک شبکه غیرمتمرکز به خود می‌بالد که بدون کنترل داخلی یا خارجی بیش‌ازحد بهینه عمل می‌کند. این پلتفرم، بلاک چین ویژگی‌های امنیتی و مقیاس‌پذیری را ترکیب می‌کند که راه‌اندازی برنامه‌ها، پرداخت‌ها، صدور دارایی‌ها و محافظت از هویت دیجیتالی را برای کاربران آسان می‌کند.

مانند بیت کوین، ارز دیجیتال DGB نیز دارای یک معیار کاهش تورم دائمی است که به تنظیم قیمت، دسترسی و تورم کمک می‌کند. به‌طور خاص، قیمت سکه دیجی بایت و اکوسیستم عمومی تا حد زیادی از حداکثر عرضه ۲۱ میلیارد سکه سود می‌برند.

بلاک چین دیجی بایت

دیجی بایت چگونه کار می کند؟

DigiByte امنیت و مقیاس‌پذیری را در پلتفرم خود اولویت‌بندی می‌کند و اطمینان می‌دهد که فرآیندهای آن حول این ویژگی‌ها می‌چرخد. مکانیسم اجماع PoW بلاک چین به ایمن‌سازی شبکه DigiByte، برش DGB و همچنین اعتبارسنجی تراکنش‌ها، مشابه بیت کوین و سایر بلاک چینه‌ای PoW کمک می‌کند.

بلاک چین دیجی بایت که از طریق سه لایه کار می‌کند، زیرساخت‌های مورد نیاز کاربران را برای کار در یک اکوسیستم سریع و ایمن فراهم می‌کند. لایه‌ها شامل موارد زیر است:

  • لایه برنامه‌ها: این لایه جایی است که تمام فعل و انفعالات ایجاد دارایی در آن اتفاق می‌افتد. در مرحله اول، لایه برنامه‌ها به کاربران اجازه می‌دهد با استفاده از پروتکل DigiAssets در بلاک چین دیجی‌بایت، دارایی‌های دیجیتالی ایجاد کنند. علاوه بر این، قراردادهای هوشمند و dApp هایی که به امنیت پیشرفته نیاز دارند نیز می‌توانند با استفاده از DigiAssets پیشنهادات کاربر بسازند.
  • لایه عمومی دفتر کل: اینجا جایی است که امنیت و مدیریت انجام می‌شود. لایه میانی دفتر کل عمومی DigiByte را در خود جای داده است که تمام تراکنش‌های بلاک چین را مانند اکثر شبکه‌های دیگر ثبت می‌کند. دفتر کل عمومی ضد دست‌کاری و مصون از تکرار، هک یا جعل است. دیجی با استفاده از پنج الگوریتم استخراج PoW منفرد، امنیت بلاک چین را تضمین می‌کند.
  • لایه پروتکل هسته: ارتباط بین هزاران کاربر در حال اجرا گره‌ها در شبکه DigiByte در این لایه رخ می‌دهد. اساساً، لایه پروتکل اصلی، لایه پایین سطح پایینی است که رویه‌های عملیاتی و ارتباطی شبکه را اجرا می‌کند.

ویژگی های شبکه DigiByte

ویژگی های شبکه DigiByte

DigiByte دارای چندین ویژگی است که توجه کاربران جدید را به خود جلب می‌کند و باعث می‌شود تا نسخه‌های قدیمی آن برای ادامه استفاده بازگردند. اعضای انجمن DigiByte از ویژگی‌های زیر برخوردار هستند:

  • سهولت استفاده: پیوستن به دیجی بایت بسیار آسان است. کاربران احتمالی که می‌خواهند دیجی‌بایت را بفروشند یا بخرند، می‌توانند به‌سادگی یک کیف پول دیجی بایت را نصب کنند که برای چندین سیستم‌عامل ازجمله Windows، Mac، Linux، Android و iOS در دسترس است. این برنامه‌ها از چندین زبان، DigiAssets، SegWit، Digi-ID و بسیاری ویژگی‌های دیگر پشتیبانی می‌کنند.
  • عدم تمرکز واقعی: DigiByte یک شبکه واقعاً غیرمتمرکز است که هیچ مدیرعامل یا شرکت دیگری در رأس امور نیست. این شبکه هرگز هیچ بودجه‌ای از فروش سکه‌های از پیش استخراج‌شده به خریداران خرده‌فروشی یا سازمانی یا از طریق عرضه اولیه سکه (ICO) دریافت نکرده است. DigiByte یک پروژه جهانی مبتنی بر جامعه و کاملاً داوطلبانه است.
  • امنیت: اگرچه پروتکل توافقی Proof of Stake (PoS) مزایای امنیتی خود را دارد اما DigiByte از PoW استفاده می‌کند که امنیت قوی‌تری را تضمین می‌کند. دیجی بایت شبکه خود را با استفاده از الگوریتم‌های استخراج، ازجمله SHA-256 (Secure Hash Algorithm)، Scrypt، Odocrypt، Skein و Qubit ایمن می‌کند. قابل‌ذکر است، Odocrypt شبکه را با جایگزینی و جایگشت ایمن می‌کند که مقاومت ASIC را با تغییر هر ده روز یک‌بار تضمین می‌کند. این ترکیب همچنین به‌طور خاص محافظت بیشتری در برابر حملات ارائه می‌دهد.
  • سرعت تراکنش سریع: تراکنش‌های روی بلاک چین دیجی‌بایت تنها به ۱۵ ثانیه برای تائید نیاز دارند و این ۱۰ برابر سریع‌تر از لایت‌کوین (LTC) و ۴۰ برابر سرعت بیت‌کوین. علاوه بر این، دیجی‌بایت از SegWit استفاده می‌کند که فضایی را برای فعالیت‌های زنجیره‌ای بیشتر آزاد می‌کند و به ۱۰۶۶ تراکنش در ثانیه می‌رسد. علاوه بر این، دیجی‌بایت هزینه‌های کمی برای این ویژگی‌ها دریافت می‌کند که در مقایسه با شبکه‌های رقیب، قابل‌استفاده‌تر است.
  • DigiByte Mining: در سپتامبر 2014، DigiByte هارد فورک MultiAlgo را در ارتفاع بلوک 145000 فعال کرد و امکان استخراج ارزهای دیجیتال با چند الگوریتم DGB را فراهم کرد.

تاریخچه DigiByte

خالق و بنیان‌گذار جارد تیت، دیجی بایت را برای بهبود بیت کوین و جبران برخی از کاستی‌های آن پیش‌بینی کرد. جارد دیجی‌بایت را ایجاد کرد تا یک گزینه ارز دیجیتال سریع‌تر و ایمن‌تر از بیت‌کوین باشد، با این امید که با راه‌حل‌های پرداخت و تمرکززدایی، جمعیت بیشتری را جذب کند. بلاک چین DigiByte در سال 2013 راه‌اندازی شد و اولین بلاک در 10 ژانویه 2014 استخراج شد.

در روزهای اولیه، DigiByte یک بلاک چین فقط Scrypt بود که فرکانس هدف‌گیری مجدد دو ساعت و زمان بلاک 60 ثانیه مشکل اصلی آن بود. از زمان آغاز به کار، بلاک چین چندین ارتقا را پشت سر گذاشته است که این ارتقا و پیشرفت‌ها شامل افزایش سرعت، مقیاس‌پذیری روی زنجیره و امنیت سایبری است.

تاریخچه DigiByte

آینده دیجی بایت

در مرحله اول، DigiByte یک شبکه منبع باز و همتا به همتا را اداره می‌کند که به تمرکززدایی واقعی تمایل دارد. این ویژگی باعث می‌شود پرداخت‌ها و معاملات ارز دیجیتال DGB آسان شود.

ماینرها نیز از دیجی بایت سود می‌برند، به‌خصوص که بلاک چین انواع مختلفی از ماینینگ را در خود جای می‌دهد. در حال حاضر، سهولت ماینینگ دیجی‌بایت، نه‌تنها علاقه‌مندان به تولید بلوک‌های جدید، بلکه امنیت شبکه را نیز جذب می‌کند.

علاوه بر این، سقف عرضه سکه 21 میلیارد DGB به افزایش ارزش‌گذاری قیمت دیجی بایت کمک می‌کند. هر ماه، شبکه مبلغ پاداش بلوک ماهانه خود را 1٪ کاهش می‌دهد. تا سال 2035، کوین DGB به حداکثر سقف عرضه خود خواهد رسید و ماینرها تنها به کارمزد تراکنش‌ها متکی خواهند شد.

سخن پایانی

دیجی بایت یک ارز دیجیتال غنی و مؤثر با پلتفرمی ارائه می‌دهد که مقیاس‌پذیری لازم برای راه‌اندازی برنامه‌ها را دارد. به‌طورکلی، بلاک چین یک پیشنهاد جامع برای همه معامله‌گران، استخراج‌کنندگان و ارائه‌دهندگان راه‌حل‌های رمزنگاری علاقه‌مند است، صرف‌نظر از زیر بخش کریپتو که در آن بهترین رشد را دارند.

DigiByte

اعضای جامعه کریپتو می‌توانند برای راه‌حل‌های سریع و آسان برای سرعت، پرداخت، تمرکززدایی و امنیت به دیجی بایت بپیوندند.

سوالات متداول

ارز دیجیتال دیجی بایت چیست؟

دیجی بایت یک شبکه بلاک چین است که بر روی یک پلتفرم همتا به همتا و منبع باز ساخته‌شده است که با ویژگی‌های بهبود یافته و گزینه‌های موجود، آسانی استفاده عمومی رقابت می‌کنند.

از ویژگی‌های مثبت رمزارز دیجی بایت کدام موارد را می‌توان نام برد؟

از این خصوصیات می‌توان به قابلیت استخراج، سرعت بالای تراکنش‌ها، سهولت استفاده، امنیت و غیرمتمرکز بودن اشاره کرد.

امتیاز دهید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا