اخبار

رئیس سابق PayPal: بیت‌کوین پرداخت‌های جهانی را از «دوره زمانه فکس» خارج می‌کند.

دیوید مارکوس می گوید، برخلاف اطلاعاتی که می توان از طریق ایمیل به اشتراک گذاشت، هنوز هیچ پروتکل جهانی در مورد انتقال پول وجود ندارد،

به گفته رئیس سابق PayPal، در حالی که امروزه اطلاعات را می توان به راحتی از طریق اینترنت از طریق ایمیل یا متن منتقل کرد، پرداخت های جهانی عصر فکس و تلگراف باقی مانده است.

دیوید مارکوس، مدیر اجرایی سابق PayPal و یکی از بنیانگذاران خدمات پرداخت لایت اسپارک متمرکز بر لایتنینگ بیت کوین، معتقد است که شبکه لایتنینگ بیت کوین می تواند فرآیند دست و پا گیر ارسال پول را حل کند.

مارکوس در مصاحبه ای در 11 سپتامبر به CNBC گفت: “اگر قرار بود [کسی] را متوقف کنید و بخواهید با او ارتباط برقرار کنید، می توانید از او یک آدرس ایمیل بخواهید و یا می توانید به راحتی در لحظه به او ایمیل بزنید و می توانید به او پیامک ارسال کنید.

با این حال، هیچ پروتکل جهانی در مورد انتقال پول از طریق اینترنت وجود ندارد، او گفت:

«اگر قرار بود برای کسی پول بفرستید اما او شهروند ایالات متحده نباشد، با استفاده از یکی از برنامه های fintech که شما استفاده می کنید، نمی توانید این کار را انجام دهید. بنابراین ما هنوز در دوره پرداخت های جهانی مانند عصر فکس هستیم.»

مارکوس توضیح داد که انتقال پول برای شهروندان غیر امریکایی برای پرداخت 50 دلار نیاز به گرفتن شماره حساب بانکی آنها و رفتن به بانک محلی  و سیستم بین المللی است.

مارکوس افزود: “اگر بعد از ساعت 5 بعدازظهر روزجمعه باشد، کار سخت تر هم می شود.”

مارکوس که لایت اسپارک را در ماه مه 2022 تأسیس کرد و به عنوان مدیرعامل فعالیت می کند، گفت که شرکت او اکنون در حال رقابت برای حل این مشکل با استفاده از شبکه لایتنینگ بیت کوین است.

با این حال، رئیس سابق پی پال معتقد است که در نهایت، لایتنینگ بیت کوین چندان برای خریدهای روزمره استفاده نخواهد شد و در عوض عمدتاً برای نقل و انتقالات خارج از کشور استفاده خواهد شد.

او گفت: «نظر ما در واقع این است که بیت کوین ارزی نیست که مردم برای خرید کالا و وسایل از آن استفاده کنند. رئیس Lightspark توضیح داد که در عوض، بیت کوین برای ارسال دلار آمریکا به کسی که در نهایت آن را به شکل ین ژاپن یا یورو در آن سوی دنیا دریافت می کند، استفاده می شود.

مارکوس گفت که لایه اول شبکه بیت کوین همراه با پرداخت های آنی لایتنینگ، امکان نهایی شدن انتقال وجه را با هزینه بسیار کم فراهم می کند.

منبع خبر: cointelegraph

5/5 - (1 امتیاز)
دکمه بازگشت به بالا