اخبار

هاردفورک واسیل کاردانو و بررسی تاثیرات آن روی شبکه

تیم هریسن (Tim Harrison)، نایب رئیس انجمن و اکوسیستم IOHK، شرکت سازنده کاردانو مدعی شده است که هاردفورک واسیل (آپدیت پیش رو)، تاثیر بسزایی روی قابلیت‌های شبکه بلاک چینی اثبات کار (PoS) ارز دیجیتال کاردانو خواهد گذاشت.

تاثیرات هاردفورک واسیل کاردانو و تاثیرات آن روی شبکه

این بروزرسانی قادر خواهد بود با کمک اسکریپت‌های پلوتوس ۲ (Plutus V2)، قابلیت‌های قراردادهای هوشمند را افزایش دهد که در نهایت منجر می‌شود توان عملیاتی بالاتر و بهره‌وری بهتری را از شبکه شاهد باشیم.

براساس گفته‌های تیم هریسن (Tim Harrison) اگر بخواهیم ارتقاء ویژگی‌های کلی پلوتوس را دسته بندی کنیم به صورت زیر خواهد بود:

  • ورودی‌های مرجع – Reference inputs
  • داده‌های درون خطی – Inline datums
  • اسکریپت‌های مرجع – Reference scripts
  • داده‌ها و بازخرید‌ کننده‌ها – Datums and redeemers
  • سریال‌سازی داده‌های اولیه – Data Serialisation primitive

به گفته‌ تیم هریسن پس از بروزرسانی هاردفورک واسیل، بدون انجام مراحل بیشتری، ورودی‌های مرجع (Refrence Inputs) به اشتراک‌گذاری داده‌های زنجیره‌ای (On-Chain) را ممکن خواهد کرد. چنین بروزرسانی‌ای، برای اوراکل‌ها (Oracle) نیز بسیار مفید خواهد بود.

پیاده‌سازی داده‌های درون خطی (Inline datums) به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد که اسکریپت‌هایی ایجاد کنند و از آن‌ها مستقیما خروجی بگیرند، در نتیجه دیگر به هش‌ها (Hashes) نیازی نیست.

پس از اجرایی شدن هاردفورک آلونزو (Alonzo) که در ماه سپتامبر (شهریور سال گذشته) اتفاق افتاد، اسکریپت‌های بزرگ منجر به بروز مشکلاتی در پردازش شدند. اما بروزرسانی واسیل اسکریپت‌های مرجعی را معرفی خواهد کرد که برای توسعه دهندگان این امکان وجود داشته باشد تا یک اسکریپت را در یک تراکنش در حال انجام (Spending Transaction) دخیل نکنند و مشکلاتی مانند بروزرسانی آلونزو به وجود نیاید.

در عین حال، خط لوله انتشار (Diffusion pipelining) منجر خواهد شد که تکثیر بلاک‌ها سریع‌تر انجام شود، در نتیجه توان عملیاتی بالاتر تاثیر بسزایی روی عملکرد بلاک‌ چین خواهد گذاشت.

آپدیت کاردانو (هاردفورک واسیل) چه تاریخی خواهد بود؟

بر اساس گزارشی از U.Today هاردفورک واسیل پس از ماه‌ها تاخیر، در تاریخ ۲۲ سپتامبر (۳۱ شهریور) اجرایی خواهد شد.

منبع: U.Today و Cryptoglobe

5/5 - (1 امتیاز)
دکمه بازگشت به بالا