کیف پول

کیف پول یورویی چیست؟

کیف پول یورویی یکی از بهترین کیف پول های نرم افزاری برای نگهداری ارز کاردانو است. کیف پول ارز دیجیتال یکی از بهترین راه ها برای نگهداری از ارزهای دیجیتال است. افراد بسیار زیادی در سراسر جهان از کیف پول های نرم افزاری و سخت افزاری برای نگهداری ارزهای خود استفاده می‌کنند. در این مقاله قصد داریم به شما درباره کیف پول یورویی و مزایای آن به شما بگوییم.

کیف پول یورویی (Yoroi) چیست؟

همانطور که قبلا در مقاله ی دیگری به شما گفتیم، ارز دیجیتال کاردانو رقیب اصلی رمز ارز اتریوم است. کاردانو با استفاده از الگوریتم اثبات سهام می‌تواند میزبان بسیار خوبی برای قرارداد هوشمند باشد. به همین خاطر کاربران به دنبال یک راه ارتباطی با این ارز دیجیتال برای بهره مندی از ویژگی های منحصر بفرد آن بودند.

برخی از کیف پول های تحت وب در آن زمان بودند که می‌توانستید از آنها برای ذخیره سازی ارز دیجیتال کاردانو استفاده کنید. اما باید بدانید که این کیف پول ها با برخی از مشکلات امنیتی همراه بودند. به همین دلیل شرکت ایمرگو که سرمایه گذار کاردانو است، در سال 2018 یک برنامه مبتنی بر مرورگر را برای ارسال، دریافت و ذخیره سازی توکن ADA طراحی کرد.

امنیت کیف پول یورویی

اگر قصد دسترسی به برنامه های غیر متمرکز و استیکینگ در بلاک چین کاردانو را دارید، بهترین راه استفاده از کیف پول یورویی است. شما می‌توانید کیف پول یورویی را روی سیستم عامل های اندروید و IOS نصب کنید و به راحتی از آن استفاده کنید. همچنین باید بدانید که این کیف پول به صورت افزونه روی مرورگرهای کروم و فایرفاکس قابل استفاده است.

کیف پول یورویی از کیف پول های سخت افزاری مانند کیف پول ترزور و به تازگی کیف پول لجر نانو پشتیبانی می‌کند. این بدان معناست که شما می‌توانید کلیدهای خصوصی خود را به صورت آفلاین ذخیره کنید و امنیت دارایی های خود را افزایش دهید. این نکته را در نظر داشته باشید که در وب سایت رسمی کاردانو، استفاده از کیف پول یورویی به عنوان بهترین کیف پول برای این ارز پیشنهاد شده است.

امنیت کیف پول یورویی

توسعه دهندگان کیف پول یورویی از شما می‌خواهند که به گره ایمرگو اعتماد کنید. این گره توسط سرورهای میزبانی آنها پشتیبانی می‌شود. به صورت قطعی نمی‌توان گفت که این مسئله دلیلی بر امن نبودن این کیف پول است؛ اما باید بدانید که یک نقطه ضعف به حساب می‌آید. تیم پشتیبانی کیف پول یورویی اینگونه بیان می‌کنند که ما این کیف پول را به یک برنامه افزودنی تحت وب تبدیل کردیم تا از آسیب های جاوا اسکریپت و دزدیدن DNS جلوگیری کنیم.

مزایای کیف پول یورویی چیست؟

باید بدانید که استفاده از افزونه تحت وب این کیف پول، مانند تمام افزونه های کیف پول دیگر خطراتی را برای شما به همراه دارد. پیشنهاد می‌شود با نصب آخرین نرم افزار امنیت سایبری، نگهداری گذرواژه و کلیدهای بازیابی در جای امن و انتقال اکثر دارایی خود به کیف پول های سخت افزاری این خطرات را کاهش دهید.

مزایای کیف پول یورویی چیست؟

این کیف پول مزایای بسیار زیادی دارد و همین موضوع باعث شده تا کاربران بسیار زیادی از آن استفاده کنند. از مهمترین مزایای کیف پول یورویی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از آنجایی که کیف پول یورویی یک کیف پول سبک و Light است و از حداقل پهنای باند و فضای ذخیره سازی استفاده می‌کند، سرعت بسیار بالایی دارد. همچنین باید بدانید که این کیف پول از چندین پلتفرم و سیستم عامل پشتیبانی می‌کند.
  • استیک کردن ارز دیجیتال یکی از روش های جذاب برای کسب سود است. با استفاده از کیف پول یورویی شما می‌توانید بدون دانلود فول نود کاردانو، این ارز را استیک کنید و برای این کار پاداش دریافت کنید. برای استیک کردن در صرافی ها معمولا یک بازه زمانی در نظر گرفته می‌شود؛ اما با استفاده از کیف پول یورویی شما می‌توانید در هر زمانی اقدام به استیک کردن ارز کاردانو کنید.
  • قراردادهای هوشمند یکی از ویژگی های اصلی بلاک چین های قابل برنامه ریزی است. یکی از ویژگی های ممتاز این کیف پول پل ارتباطی است که برای دسترسی به اپلیکیشن های غیر متمرکز برای کاربران فراهم کرده است.
  • ارگو یک پلتفرم بسیار عالی برای ایجاد نرم افزارهای غیر متمرکز پیچیده است. کیف پول یورویی از توکن ارگ پشتیبانی می‌کند و با پلتفرم ارگو همکاری دارد. نتیجه این همکاری خلق استیبل کوینی به نام AgeUSD است که پشتوانه دلار آمریکا را با خود به همراه دارد.

البته باید بدانید که کیف پول یورویی بدون عیب نیست. در ادامه به شما درباره مهمترین معایب کیف پول یورویی می‌گوییم.

معایب کیف پول یورویی

معایب کیف پول یورویی

مزایای نام برده شده در بالا باعث شده تا این کیف پول به یکی از بهترین کیف پول ها در بازار شناخته شود. اما باید بدانید که معایبی نیز به همراه دارد. به عنوان مهمترین معایب کیف پول Yoroi می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این کیف پول در مقایسه با سایر کیف پول ها امنیت پایین تری دارد.
  • همچنین باید بدانید که به صورت فول نود فعالیت نمی‌کند.

آموزش نصب کیف پول یورویی

نصب کیف پول یورویی Yoroi که یکی از به نام‌ترین کیف پول‌هایی است که مخصوص رمز ارز کاردانو ADA می‌باشد شاید برای بسیاری از افراد دشواری‌هایی داشته باشد، پس ما امروز برای شما یک مقاله پیرامون نصب و راه اندازی این کیف پول نوشته ایم پس با صرافکس همراه باشید.

کیف پول یورویی توانایی دریافت، ارسال و همچنین فرایند استیکینگ ارز دیجیتال یا همان ذخیره‌سازی به منظور کسب سود کاربر را دارد. این کیف پول بسیار سبک بوده و نصب کیف پول یورویی بر روی گوشی‌های اندروید و ios کاری دشوار نیست. البته باید ذکر کرد که در مرورگرهای کروم و فایرفاکس نیز افزونه‌ای طراح شده که امکان استفاده از این کیف پول را برای کاربران راحت‌تر کرده است.

آموزش نصب کیف پول یورویی

آموزش گام به گام نصب کیف پول یورویی

گام اول در نصب و استفاده از این کیف پول و یا هر کیف پول دیگر، حصول اطمینان از اعتبار و صحت لینک دانلود است. بهترین روش برای حصول این صحت و اطمینان، مراجعه به وبسایت اصلی کیف پول و نصب کیف پول یورویی از آن می‌باشد.

همچنین پیشنهاد می‌شود در همین مرحله آغازین نصب کیف پول یورویی، افزونه مرورگر را دانلود کرده و سپس اپلیکیشن موبایل را با آن همگام سازی کنید. برای این کار ابتدا کیف پول موبایلی خود را از طریق اپلیکیشن ایجاد کرده و سپس افزونه مرورگر chrome یا Firefox خود را با آن همگام سازی کنید.

نصب افزونه کیف پول یورویی برای مرورگر کروم chrome

افزودن افزونه یورویی (Yoroi) در مرورگر کروم، تا حدی مشابه نصب این افزونه بر روی دیگر مرورگرها است. همانطور که ذکر شد بهتربن شیوه برای دانلود نسخه منحصر بفرد هر نسخه‌ای از کیف پول، استفاده از لینکی که در وبسایت اصلی کیف پول آمده است، می‌باشد.

در صورتی که مستقیما از chrome web store اقدام به نصب این افزونه می‌کنید، می‌توانید با توجه به تعداد کاربران، لینک یا پیوند URL و همچنین مطالعه نظرات کاربران، می‌توانید در تشخیص اصل بودن افزونه کمک بگیرید.

بعد از اتمام فرآیند نصب، ابتدا زبان کیف پول را انتخاب کرده و در صفحه Terms of use با مطالعه  قوانین آن از شرایط استفاده از کیف پول آگاه شوید. اگر در حین نصب این کیف پول یا هنگام استفاده از آن با پیغام انتخاب سطح پیچیدگی کیف پول مواجه شدید، می‌توانید گزینه simple را انتخاب کنید.

بعدا می‌توانید از طریق تنظیمات (setting-level of complexity) این گزینه را تغییر دهید. گرچه دسترسی به تمامی امکانات من جمله سهام‌گذاری در نسخه ساده امکان پذیر است.

صب افزونه کیف پول یورویی برای مرورگر کروم chrome

در صفحه URLs Cardano Paymen انتخاب می‌کنید که هنگام دریافت تراکنش، آیا تمایل به ایجاد لینک برای اشتراک با فرستنده خود دارید یا خیر؟ پاسخ ان سوال کاملا بستگی به کاربر داشته و فرد به فرد متفاوت است.

نکته‌ای که باید به آن توجه نمود این است که دریافت و به اشتراک‌گذاری لینک آدرس تنها زمانی کاربردی است طرف مقابل‌تان از افزونه یوروی در مرورگر خود استفاده کند. فعال‌سازی این بخش در تنظیمات کیف پول (setting-blockchain) بوده و یا می‌توانید آن را به زمانی دیگر موکول کند.

بعد از نصب اولیه کیف پول، سه گزینه در اختیار شما قرار می‌گیرد. این سه گزینه عبارتند از: اتصال به کیف پول سخت افزاری (لجر، کیف پول ترزور)، ایجاد کف پول جدید و بازیابی کیف پول.

همچنین اگر از کیف پول ددالوس استفاده می‌کنید، این قابلیت وجود داشته که پس از نصب کیف پول یورویی خود، دارای‌های موجود در کیف پول ددالوس خود را به یورویی وارد کنید.

در این بخش، ما از گزینه Create a Wallet برای ایجاد کیف پول جدید استفاده می‌کنیم. این کیف پول از دو بلاک چین کاردانو و ارگو پشتیبانی می‌کند. در مرحله اول باید پلتفرم مورد نظر را انتخاب کرد.

آموزش گام به گام کیف پول یورویی

بعد از آن باید انتخاب کنید که قصد اجاد چه کیف پولی را دارید؟ کف پول کاغذی (آفلاین) یا آنلاین. در حالت انتخاب کیف پول آفلاین، امکان سرمایه‌گذاری وجود ندارد. آدرس و عبارت بازیابی کیف پول شما در با فرمت pdf به شما داده می‌شود که می‌توانید آن را به صورت فیزیکی پرینت بگیرید.

در صورت انتخاب کیف پول آنلاین، وارد صفحه‌ای می‌شوید که باید نام کیف پول و رمز 8 کاراکتری خود را انتخاب کنید. با آشنایی اندکی با دنیای کریپتو، می‌دانید که با انتخاب رمز عبوری در این مرحله فقط یک لایه امنیتی افزوده شده، ولی کلید اصلی ورود به کیف پول ، عبارت بازیابی است.

بعد از انتخاب نام کیف پول و همچنین رمز عبور، به حساس‌ترین قسمت نصب کیف پول یعنی دریافت و ذخیره ایمن عبارت بازیابی 15 کلمه‌ای می‌رسیم. عبارت بازیابی در واقع کلید خصوصی شما است که نباد آن را با هیچ شخصی، حتی تیم پشتیبانی یورویی به اشتراک بگذارید.

چرا که آشکار شدن، گم کردن و یا فراموش کردن این عبارت، به معنای از دست دادن تمام دارای‌های ارز دیجیتال شما می‌باشد و راهی به جز عبارت بازیابی برای  بازگرداندن دارایی‌ها وجود ندارد.

در تصویر زیر نمونه‌ای از این عبارت 15 کلمه‌ای را مشاهده می‌کنید. توجه داشته باشید که هرگز نباید این عبارت را در اختیار کسی قرار دهید. این عبارت صرفا برای نمایش شما عزیزان آورده شده و فاقد ارزدیجیتال است.

پس از انتخاب دقیق عبارت بازیابی 15 کلمه‌ای و یادداشت آن در مکانی امن، بایستی کلمات را مرتب کرده تا از چینش آنها اطمینان حاصل کنید.

اکنون کیف پول شما ایجاد شده و شما به صفحه داشبورد هدایت می‌شوید. اگر تا به اینجای کار را همراه ما بوده‌اید اکنون، مشاهده می‌کنید که سربرگ‌های اصلی کیف پول شامل: تراکنش‌ها، ارسال، دریافت، رای‌گیری، فهرست سهام‌گذاری می‌باشد.

برای شروع کار با این کیف پول، ابتدا باید مقداری توکن ADA به آن واریز کنید. برای این منظور از سربرگ دریافت، آدرس کف پول خود را کپی کرده و در قسمت آدرس گیرنده در صرافی به ثبت برسانید تا تراکنش شما انجام شود. می‌توانید از بخش تراکنش‌ها، جزئیات تراکنش‌های خود را مشاهده کنید.

کلمات کیف پول یورویی

در بخش دریافت هم ملاحظه می‌کنید با استفاده از گزینه Generate New Address می‌توانید آدرس‌های متعددی ایجاد کنید و در تراکنش‌های مختلف از آدرس‌های جدید استفاده کنید. ضمنا با هر بار استفاده از آدرس کیف پول، آدرس دیگری ایجاد می‌شود که این خود بر ویژگی امنیت این کیف پول می‌افزاید.

در قسمت بالای صفحه نیز از گزینه Buy/Sell ADA یا فروش و خرید کاردانو ADA به طور مستقیم و بدون استفاده از صرافی، نیز می‌توانید این توکن را خریداری کرده و یا بفروشید. علاوه بر امکان خرید با کارت‌های اعتباری که برای کاربران ایرانی غیرفعال است، از ارزهای دیجیتال هم برای معاملات می‌توان استفاده نمود.

سخن پایانی

در این مقاله از سری مقالات آموزشی صرافکس سعی کردیم تا تمام نکات درباره کیف پول یورویی را به زبان ساده به شما بگوییم. اگر قصد خرید و فروش ارز دیجیتال را دارید، صرافکس یک پلتفرم بسیار امن و پر سرعت برای مبادله ارزهای دیجیتال است. در این پلتفرم امکان خرید و فروش ده ها ارز برای شما فراهم شده است که می‌توانید به راحتی از آنها استفاده کنید.

سوالات متداول

کیف پول یورویی (yoroi) چیست؟

کیف پول یورویی، انحصاری بلاک چین کاردانو است و علاقه‌مندان به این ارز می‌توانند از این کیف پول استفاده کنند.

ویژگی های کیف پول یورویی (yoroi) چیست؟

امنیت بالا کیف پول یورویی، سادگی و سرعت زیاد این کیف پول سبب شده تا یکی از کیف پول‌های پرطرفدار در حوزه ارزهای دیجیتال باشد

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا