اخبار

ارز نانو – آلت کوین سازگار با محیط زیست

دنیای فناوری دائما در حال تحول است و صنعت کریپتوکارنسی نیز از این تحولات بی نصیب نمی ماند. توسعه دهندگان رمز ارزها و پروژه های کریپتو هر روز این بخش را با رمز ارز و پروتکلی خلاقانه غافلگیر می کنند. برخی از این پروژه ها اصولا برای تکمیل نواقص سایرین ارائه می شوند مانند پلتفرم نانو. ارز نانو (XNO) یکی از اولین ارزهای دیجیتال یا آلت کوین ها بود که برای رفع کاستی های شبکه بیت کوین به بازار پیوست.

نانو برای اولین بار با نام RaiBlocks یا (XRB) در سال 2014 ارائه شد. بعداً به نانو (XNO) تغییر نام داد و از نظر زمان تراکنش و سرعت شبکه به یکی از بهترین محیط های بلاک چین تبدیل شد. ارز نانو برای رفع نیاز به تراکنش‌های سریع‌تر و غیرمتمرکز، ادغام با سیستم‌های پرداخت و استفاده اصلی از ارزهای دیجیتال، نوآوری‌هایی را معرفی کرد. در ادامه برای شناخت بیشتر این پروژه با ما همراه باشید.

ارز نانو چیست؟

نانو که به عنوان پول دیجیتال برای دنیای مدرن نام‌گذاری می‌شود، یک ارز دیجیتال سبک وزن است که برای تسهیل پرداخت‌های ایمن و فوری، بدون کارمزد طراحی شده است و برخی از محدودیت‌های اصلی زیرساخت‌های مالی قدیمی و بسیاری از ارزهای دیجیتال مدرن را برطرف می‌کند.

قیمت ارز نانو

برخلاف سایر پلتفرم‌ها که معمولاً از اثبات کار ترکیبی یک شبکه استخراج عظیم برای دستیابی به اجماع استفاده می‌کنند، ارز نانو در عوض از سیستمی به نام Open Representative Voting استفاده می‌کند. این مکانیسم تایید می کند که دارندگان حساب به نماینده منتخب خود رأی دهند، سپس عمل کرده و بلوک های تراکنش ها را به صورت ایمن تأیید می کند.

ORV نانو را در مصرف انرژی بسیار کارآمد می کند و آن را به عنوان جایگزینی سازگار با محیط زیست برای ارزهای دیجیتال مبتنی بر اثبات کار (POW) معرفی می کند.

در نوامبر سال 2021، ارز نانو با هدف ورود به دنیای واقعی و مطابقت با استانداردهای شناخته شده جهانی الزامات سازمان بین المللی استاندارد (ISO)، یک نماد جدید را ارائه کرد: XNO.

نام پروژه: Nano
نماد: XNO
حداکثر عرضه: 133,248,297

نانو (XNO) یک سیستم ارز دیجیتال همتا به همتا غیرمتمرکز برای پرداخت است که امکان انجام تراکنش های مقرون به صرفه و سریع در دفتر کل را فراهم می کند. به لطف استفاده از ساختار داده بلوک شبکه و یک سیستم ویژه برای رای گیری غیرمتمرکز، نانو به کاربران امکان می دهد تا تراکنش ها را در عرض چند ثانیه دریافت و ارسال کنند.

پروژه هایی مانند ارز دیجیتال نانو به عنوان آلت کوین یا کوین های جایگزین شناخته می شوند، با توجه به این واقعیت که هدف چنین شبکه های ارز دیجیتال ارائه راه حل هایی برای محدودیت ها و نقاط ضعف اولین رمزارز ایجاد شده یعنی بیت کوین (BTC) است. بیت‌کوین از مکانیزم اجماع اثبات کار استفاده می‌کند و برای اعتبارسنجی بلاک‌ها و تراکنش‌ها به استخراج‌کنندگان متکی است که مقدار قابل‌توجهی انرژی و قدرت محاسباتی می‌گیرد و تراکنش‌ها را گران می‌کند.

آینده ارز نانو

تراکنش‌های خرد با بیت‌کوین ممکن است ساعت‌ها طول بکشد تا تأیید و پردازش شوند، در حالی که کارمزد تراکنش‌ها برای چنین انتقال‌هایی نسبتاً سنگین است. ارز نانو با فناوری و رویکرد فنی متفاوت خود به این موضوع می پردازد که همچنین بر اساس بلاک چین و زیرساخت غیرمتمرکز، بسیار شبیه بیت کوین، اما با تفاوت های اساسی در انتخاب مکانیسم اجماع، می پردازد.

نانو همچنین از طریق رای دادن، عملکردهای غیرمتمرکز و همتا به همتا را ایجاد می کند. دارندگان ارز نانو می توانند به نمایندگانی رای دهند که به عنوان تایید کننده فعالیت می کنند. NANO رمزنگاری بومی شبکه است و برای تراکنش‌ها و رای‌گیری استفاده می‌شود. معاملات در دفتر نانو رایگان است.

تیم توسعه دهنده نانو چه کسانی هستند؟

پروژه نانو توسط Colin LeMahieu، یک توسعه‌دهنده و مهندس نرم‌افزار با تجربه و با سابقه کار برای شرکت‌های برجسته فناوری، از جمله Dell، AMD و Qualcomm تاسیس شد. LeMahieu که خود را مخترع توصیف می کند، علایق مختلفی دارد، از فناوری فضایی گرفته تا فیزیک و پایداری محیطی و نامی شناخته شده در فضای ارز دیجیتال است.

او کار تمام وقت روی نانو را در سال 2017 آغاز کرد و تا به امروز مدیر بنیاد نانو باقی مانده است. وی همچنین همچنین اکثریت قریب به اتفاق تعهدات را به مخزن GitHub نانو انجام داد. بنیاد نانو بیش از دوجین کارمند دیگر، از جمله جورج کاکسون، فارغ التحصیل انسان شناسی تکاملی و مدیر حسابداری با تجربه و مدیر فعلی بنیاد دارد.

ارز نانو در ابتدا با نام RaiBlocks یا (XRB) در سال 2014 از طریق یک عرضه عمومی منتشر شد که در آن کاربران می‌توانستند با انجام چالش‌های کپچا، توکن های XRB را دریافت کنند. کاربران هر چالشی را که دوست داشتند تکمیل می کردند و تلاش‌هایشان با ارزهای XRB پاداش داده می شد.

ارز نانو چگونه کار می کند

نانو در سال 2018 به عنوان یک سیستم پرداخت همتا به همتا تغییر نام داد و به کاربران امکان می دهد تراکنش های سریع و ادغام پرداخت با ارز نانو را انجام دهند. ایده پشت این پروژه، امکان تراکنش های آسان و سریع به روشی مقرون به صرفه و در یک محیط غیرمتمرکز است. عملکرد پروژه و سرعت شبکه نیز می تواند نانو را به استفاده اصلی برساند.

ارز نانو چگونه کار می کند؟

نانو بر خلاف پلتفرم‌هایی با پروتکل‌های سنتی‌تر و انرژی‌برتر، مبتنی بر سیستم رأی‌گیری نماینده باز و ساختار داده شبکه بلوکی است.

ساختار داده شبکه بلوکی کلید فناوری نوآورانه ارز نانو است زیرا به شبکه اجازه می دهد دفتر کل را به زنجیره های کوچکتر تقسیم کند. حساب هر کاربر، زنجیره بلوکی مخصوص به خود را دارد که بلافاصله با هر تراکنش به روز می شود، بنابراین کاربر مجبور نیست منتظر همگام سازی کل شبکه باشد. این فناوری همان چیزی است که معاملات را فوری می کند.

سیستم رای گیری نماینده باز نوعی از پروتکل اثبات سهام است که معمولاً برای ایمن سازی شبکه و تأیید تراکنش ها به سهامداران متکی است. نانو به دارندگان توکن نانو و کاربران حساب این امکان را می‌دهد تا به نمایندگانی که به عنوان اعتبارسنجی عمل می‌کنند رأی دهند. اعتبارسنجی‌ها بلوک‌ها را تأیید می‌کنند و تراکنش‌های شبکه را تأیید می‌کنند و آن را ایمن و پایدار نگه می‌دارند. به لطف این مکانیسم اجماع، نانو سازگار با محیط زیست، سریع و مقرون به صرفه است.

این پروتکل همچنین امکان ادغام پرداخت را با دسترسی به Command Line، اجرای یک گره و مجموعه ای عالی از ابزارها را برای کاربران فراهم می کند تا راه حل های پرداخت خود را ایجاد کنند.

تبدیل ارز نانو به تومان

چه چیزی نانو را منحصر به فرد می کند؟

شاید بارزترین ویژگی که نانو را منحصر به فرد می کند، سرعت شبکه و نهایی شدن آنی آن برای تراکنش ها باشد. برخلاف اکثر شبکه‌های ارزهای دیجیتال در بازار، تقریباً هر تراکنش آن در یک ثانیه یا کمتر تأیید و اجرا می‌شود. در مقایسه، بسیاری از شبکه های محبوب دیگر و سیستم های پرداخت P2P از چند ثانیه تا چند دقیقه زمان می برند.

نانو با یکپارچه‌سازی پرداخت در ترکیب با نهایی‌سازی فوری، راه‌حلی عالی برای فروشندگان در سراسر جهان ایجاد می‌کند. با ادغام آن، فروشندگان می توانند بدون تاخیر پرداخت ها را دریافت کنند. نهایی شدن فوری همچنین شانس تبدیل این پروتکل را به یک ارز دیجیتال رایج برای پرداخت افزایش می دهد.

یکی دیگر از مواردی که نانو را منحصر به فرد می کند این است که شبکه هیچ هزینه ای برای تراکنش ها دریافت نمی کند. تراکنش‌های رایگان فعال هستند زیرا نمایندگانی که توسط کاربران انتخاب می‌شوند هیچ غرامتی برای مشارکت خود دریافت نمی‌کنند. به این ترتیب نانو راه حلی عالی برای پرداخت های خرد ارائه می کند.

برخلاف بسیاری از ارزهای رمزنگاری شده که بر روی یک دفتر کل توزیع شده به نام بلاک چین ساخته می شوند، ارز نانو بر اساس فناوری دفتر کل مشابهی به نام نمودار غیر چرخه ای جهت دار (DAG) ساخته شده است.

این ساختار بسیار قابل اعتماد است و می‌تواند برای پشتیبانی از 1000 تراکنش در ثانیه (tps) با سخت‌افزار مناسب و بدون نیاز به یک شبکه استخراج انرژی بر برای حفظ یکپارچگی خود، مقیاس پذیری داشته باشد و ارز نانو را به عنوان یک گزینه پرداخت دیجیتال سازگار با محیط زیست قرار دهد.

استخراج ارز نانو

تعداد ارز نانو در گردش و توکنومیک آن

مانند اکثریت قریب به اتفاق ارزهای دیجیتال، نانو دارای حداکثر تعداد توکن ثابتی است، 133248297.92 نانو تعیین شده است. حداکثر عرضه اولیه بسیار بالاتر از این تعیین شده بود، اما هر نانو باقیمانده بالاتر از حد 133 میلیون فعلی برای همیشه سوزانده شد.

در مجموع، حدود 39 درصد از عرضه اولیه پیدایش توزیع شده است. ارز نانو از این جهت متفاوت است که کل عرضه آن در حال حاضر در گردش است، به این معنی که کاملاً رقیق شده است. از آنجایی که آن کاملاً رقیق شده است، به شدت غیرمتمرکز و به خوبی توزیع شده و اکثریت قریب به اتفاق حساب‌های نانو کمتر از 100 عدد ارز نانو دارند.

از دسامبر 2020، حدود 20 درصد از کل ارز نانو در گردش (26 میلیون نفر) در یکی از کیف پول های سرد مرتبط با صرافی ارزهای دیجیتال بایننس نگهداری می شود. در مجموع 5 درصد از عرضه در گردش برای ادامه توسعه پروژه به یک به اصطلاح صندوق توسعه‌دهنده اختصاص یافت.

کاربرد ارز نانو

شما می توانید از نانو برای ارسال و دریافت ارز دیجیتال در داخل سیستم بدون هیچ هزینه ای یا نظارت مقامات مرکزی استفاده کنید. بازرگانان همچنین می توانند پرداخت های نانو را با سیستم های پرداخت خود ادغام کنند تا بتوانند بدون تاخیر نانو را برای خرید بپذیرند.

نانو تراکنش‌های آسان و سریع را امکان‌پذیر می‌کند و برای مثال در مقایسه با بیت‌کوین، جایگزین مناسبی برای تراکنش‌های خرد است. شبکه بیت‌کوین به هزینه‌های زیادی برای پرداخت‌های خرد نیاز دارد، زیرا سیستم برای حل معادله و تایید تراکنش به مقادیر زیادی قدرت محاسباتی و انرژی نیاز دارد. پروژه نانو یک سیستم پرداخت همتا به همتا جایگزین جامد، به ویژه برای تراکنش‌های خرد ارائه می‌کند.

امنیت شبکه نانو

امنیت شبکه نانو

ارز نانو توسط شبکه‌ای از نمایندگان محافظت می‌شود که به هر یک از آنها توسط دارندگان XNO رأی داده می‌شوند. این نمایندگان در مواقعی که شبکه نیاز به اجماع دارد رای خود را به صندوق می اندازند و قدرت رای آنها مجموع وزن رأی است که توسط دارندگان ارز XNO به آنها تفویض شده است. اینها به اعتبار تراکنش‌های شبکه نانو رأی می‌دهند و اطمینان می‌دهند که فقط تراکنش‌های معتبر تأیید می‌شوند.

این فرآیند شبکه را در برابر یک نوع حمله که به عنوان هزینه مضاعف شناخته می‌شود محافظت می‌کند (زمانی اتفاق می‌افتد که مهاجم بتواند شبکه را دستکاری کند تا به طور موثر همان سرمایه را دو بار خرج کند). علاوه بر این، شبکه نانو دارای طیف گسترده‌ای از مکانیسم های دفاعی در برابر حمله های احتمالی مختلف است.

این شبکه با استفاده از پروتکل اصلاح شده Open Representative Voting، ایمن می شود. ORV حکومت‌داری دموکراتیک را امکان‌پذیر می‌سازد که در آن کاربران می‌توانند به نمایندگانی که تراکنش‌های موجود در دفتر را تأیید می‌کنند رأی دهند.

خرید ارز نانو

از آنجایی که ارز نانو را نمی توان استخراج کرد، محبوب ترین راه برای دستیابی به برخی از آنها خرید آن از یکی از بیش از 50 پلتفرم مبادله ای است که از آن پشتیبانی می کنند. صرافی های بایننس، کراکن و هیوبی در حال حاضر از جمله محبوب‌ترین مبادلات برای جفت‌های معاملاتی نانو به کریپتو هستند و می‌توان آن را با فیات در کراکن و Binance.US خریداری کرد.

شبکه نانو
خرید ارز نانو در صرافکس

سخن پایانی

نانو یکی از سریع‌ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین راه‌ها برای ارسال و دریافت پرداخت‌ها به صورت غیرمتمرکز است. نانو یک انتخاب عالی برای تراکنش‌های خرد با کارمزد صفر برای تمام پرداخت‌های انجام‌شده در شبکه است.

این پروژه همچنین ادغام یکپارچه‌ای با پرداخت‌های ارز نانو ارائه می‌کند تا بازرگانان بتوانند بدون تاخیر ناشی از ازدحام اعتبارسنجی، در عرض چند ثانیه ارز دیجیتال پرداخت کنند. به لطف این مکانیسم، نانو این شانس را دارد که به یک روش پرداخت اصلی تبدیل شود.

سوالات متداول

کیف پول هایی ذخیره سازی ارز نانو کدام است؟

از جمله معتبرترین کیف پول های Nano می توان به: کیف پول های NATRIUM، لجر، ترزور و تراست ولت.

آیا ارز نانو قابل استخراج است؟

بله؛ این ارز قابل استخراج است.

3/5 - (2 امتیاز)
دکمه بازگشت به بالا