آموزش

آموزش نصب و ساخت NFT با گوشی + معرفی بهترین برنامه ها

هنر NFT این روزها در همه‌جا بسیار سروصدا به پا کرده است و امروز بسیاری از افراد به دنبال آموزش ساخت NFT با گوشی هستند؛ اما آیا این کار شدنیه و می‌توان با گوشی NFT ساخت؟ این مقاله از صرافکس جایی است که به این پرسش پاسخ‌ خواهیم داد؛ اما قبل از اینکه به سراغ این موضوع برویم، مختصری در رابطه با خود NFT صحبت خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: بررسی قیمت تتر امروز

NFT به چه معناست؟

همان‌طور که گفته شد، قبل از اینکه وارد مراحل آموزش NFT با گوشی شویم، ابتدا باید در مورد چیستی NFT ها بیاموزیم. توکن‌های غیرقابل تعویض یا NFTها شکلی از توکن‌های دیجیتالی هستند که می‌توانند به هر هنر یا دارایی متصل شوند. NFT‌ها می‌توانند تصاویر، ویدیوها، موسیقی یا حتی اسکرین شات‌هایی از توییت‌ها باشند.

بخش «غیرقابل تعویض» NFT ها آن‌ها را از توکن‌های قابل تعویض مانند ارز دیجیتال بیت کوین و سایر ارزها متمایز می‌کند. غیرقابل تعویض به این معنی است که کالا منحصربه‌فرد است و نمی‌توان آن را با کالای دیگری با ارزش برابر معامله کرد.

برای مثال، یک توکن قابل تعویض مانند یک اسکناس 20 دلاری است و می‌توانید آن را با اسکناس 20 دلاری دیگر معامله کنید که همچنان این توکن شما 20 دلار ارزش‌گذاری می‌شود. در همین حال، یک توکن غیرقابل تعویض مانند یک نقاشی است که با یک نقاشی دیگر غیرقابل تعویض است، چون ارزش یکسانی ندارند. ما در مقاله NFT چیست بیشتر در مورد این مفهوم صحبت کرده‌ایم.

چرا NFT منحصر به ‌فرد است؟

چرا NFT منحصر به ‌فرد است؟

یکی از قابل توجه‌ترین ویژگی‌های NFT، منحصربه‌فرد بودن آن‌هاست که آن‌ هم به عوامل زیر بازمی‌گردد:

  • هر کسی می‌تواند آن‌ها را بسازد:

شما چه یک هنرمند رمزنگاری، یک نویسنده، یک موسیقیدان یا حتی یک فرد فعال در توییتر باشید، می‌توانید از هر چیزی کلکسیون‌هایی از هنرهای دیجیتال بسازید. تطبیق‌پذیری NFT ها به این معنی است که شما می‌توانید هر نوع خلاقیتی را به توکن تبدیل کنید و احتمالاً بازاری برای آن پیدا کنید.

  • منحصربه‌فرد بودن:

اقلام منحصربه‌فرد به دلیل منحصربه‌فرد بودنشان ارزش بیشتری نسبت به اقلام دیگر دارند و همین امر در مورد NFT ها نیز صدق می‌کند. معمولاً تنها یک نسخه قانونی از هر NFT معین در جهان وجود دارد. حتی در مورد NFT های هنری مولد مانند CryptoPunks و Bored Ape Yacht Club، هیچ دو قطعه یکسان وجود ندارد، زیرا کد مولد طوری طراحی شده است که همیشه قطعات منحصربه‌فرد تولید کند.

  • گواهی مالکیت قانونی:

علاوه بر منحصربه‌فرد بودن، NFT ها به‌عنوان گواهی مالکیت قانونی نیز عمل می‌کنند. این به این معنی است که اگر شما یک NFT دارید، کاملا مال شماست و هر طور که صلاح می‌دانید، می‌توانید از آن استفاده کنید.

آیا ساخت NFT با گوشی امکان پذیر است؟

در یک کلام پاسخ به این سؤال بله است. اکثر هنرمندان دیجیتال و سازندگان محتوا از کامپیوترها و گوشی‌ها برای ایجاد هنر دیجیتال استاندارد استفاده می‌کنند، بنابراین منطقی است که NFT ها نیز با استفاده از آن‌ها ساخته شوند و به‌صورت کلی ساخت NFT با گوشی هوشمند امکان‌پذیر است. انواع اپلیکیشن اندرویدی وجود دارد که به شما امکان می‌دهند تصاویر دیجیتالی را ساخته و آن‌ها را به‌نوعی به NFT تبدیل کنید.

علاوه بر برنامه‌های سازنده مفید برای این کار، می‌توانید NFT را با بازی‌های NFT سازگار موبایل مانند Axie Infinity و Splinterlands نیز بسازید. این بازی‌ها فقط برای سرگرمی نیستند؛ در این بازی‌ها آیتم‌های بازی NFT را که به دست می‌آورید، می‌توانید با سایر بازیکنان برای کسب سود معاوضه کنید.

ساخت NFT با گوشی اندروید

ساخت NFT با گوشی همانند ساخت NFT با کامپیوتر است ولی برای این هدف شما ممکن است به چند برنامه اختصاصی نیاز داشته باشید. قبل از ساخت NFT در موبایل، مطمئن شوید که موارد زیر را دارید:

  • یک اثر هنری که می‌خواهید به یک NFT تبدیل کنید و به‌عنوان فایل‌های دیجیتال ذخیره شود.
  • یک کیف پول رمزنگاری‌شده (گزینه‌های محبوب برای این هدف Coinbase و متامسک هستند.)

مراحل نصب برنامه NFT

به‌طورکلی، مراحل ساخت NFT گوشی موبایل شما عبارت‌اند از:

  1. اثر هنری خود را آماده کنید.
  2. یک شبکه بلاک چین را انتخاب کنید.
  3. بازار NFT مانند OpenSea یا Binance NFT Marketplace را انتخاب کنید. (آموزش ساخت NFT در Opensea را می‌توانید بخوانید.)
  4. فایل‌های دیجیتال خود را آپلود کنید.
  5. جزئیات NFT را پر کرده و توضیحات اضافه کنید.
  6. NFT را ضرب کنید.
  7. هزینه بازار را بپردازید.
  8. NFT خود را برای فروش قرار دهید.

این هشت مرحله برای ساخت NFT با گوشی مورد نیاز است. هنگامی‌که NFT شما در بازار قرار گرفت، می‌توانید برای آن بازاریابی را شروع کنید. بسته به بودجه خود، می‌توانید برای پروژه خود یک حساب در شبکه‌های اجتماعی ایجاد کرده یا آن را در کانال‌های خود تبلیغ کنید.

برنامه های ساخت NFT برای اندروید

چندین برنامه برای ساخت NFT با گوشی به‌صورت رایگان و به‌صورت اشتراکی وجود دارند که در این بخش آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

  • برنامه NFT ساز SketchAR

برنامه NFT ساز SketchAR

SketchAR یک برنامه همه‌کاره است که از فناوری واقعیت افزوده برای ایجاد هنر NFT استفاده می‌کند. قابل‌توجه‌ترین ویژگی آن توانایی تبدیل نقاشی‌ها و عکس‌های فیزیکی به آثار هنری آماده NFT در چند مرحله ساده است. همچنین می‌توانید به‌سرعت NFT های خود را در برخی از بزرگ‌ترین بازارها مانند Rarible و OpenSea فهرست بندی کنید. نسخه اولیه این اپلیکیشن رایگان و نسخه حرفه‌ای آن ماهی نزدیک به 8 دلار نیاز دارد.

  • اپلیکیشن نقاش 8 بیتی یا 8bit Painter

اپلیکیشن نقاش 8 بیتی یا 8bit Painter

آثار هنری پیکسل یکی از محبوب‌ترین سبک‌های هنری در فضای رمزنگاری است و 8bit Painter یکی از بهترین برنامه‌ها برای این کار به‌حساب می‌آید. این برنامه یک رابط بصری دارد که به شما امکان می‌دهد آثار هنری پیکسلی را به راحتی و به‌سرعت ایجاد کنید.

با این حال، هنگام استفاده از این برنامه، باید هنر NFT را خودتان را فهرست کنید. نسخه معمولی این اپلیکیشن رایگان است و نسخه‌ای که اثرهای شما را تبلیغ می‌کند ماهی 4 دلار هزینه دارد.

  • اپلیکیشن GoART

اپلیکیشن GoART یکی از برنامه های ساخت NFT برای اندروید

اگر نمی‌خواهید ساخت NFT را از ابتدا خودتان انجام بدهید، این اپلیکیشن به کمک شما خواهد آمد. این برنامه ویرایش عکس به شما فیلترهایی می‌دهد که عکس‌های معمولی را به آثار هنری به سبک استادان برجسته تبدیل می‌کند. علاوه بر این، این برنامه همچنین دارای یک ویژگی مفیدی است که فوراً آثار هنری شما را به‌عنوان NFT در بازارها نمایش می‌دهد و فهرست می‌کند.

نسخه معمولی این اپلیکیشن رایگان است؛ با این حال برخی از ویژگی‌ها و فیلترهای پیشرفته آن نیاز به خرید درون برنامه‌ای دارد. به‌صورت کلی می‌توان گفت GoART اپلیکیشن بسیار محبوبی برای ساخت NFT با گوشی است.

نحوه ایجاد و فروش NFT در گوشی

حال که متوجه شدید NFT ها چیست و بهترین برنامه‌ها برای استفاده از کدام برنامه‌ها هستند، در اینجا راهنمای گام‌به‌گام نحوه ایجاد و فروش NFT در گوشی آورده شده است.

انتخاب نوع اثر

ابتدا، نوع هنری را که قصد فروش آن را دارید انتخاب کنید. خواه یک انیمیشن باشد یا یک نقاشی یا چیزی در این بین. هر چیز دیجیتالی مانند موسیقی، GIF، ویدیو یا حتی اسکرین شات از توییت های خوب را می‌توان به NFT تبدیل کرد. تا زمانی که صاحب IP آن قسمت از محتوا هستید، می‌توانید آن را به یک NFT تبدیل کنید.

انتخاب بلاک چین

قدم بعدی در آموزش ساخت NFT با گوشی انتخاب نوع بلاک چین است. انتخاب بلاک چین شما از طرق مختلف بر NFT شما تأثیر می‌گذارد. بازارهای مختلف از بلاک چین‎های مختلف پشتیبانی می‌کنند که همچنین به معنای مخاطب متفاوت برای هر بلاک چین است. برای این هدف ارز دیجیتال اتریوم یکی از انتخاب‌های برتر است. از بلاک چین‌‎های دیگری مانند Tezos و بایننس نیز برای این هدف استفاده می‌شوند.

ساخت NFT

قدم بعدی این است که هنر خود را خلق کنید. اگر قصد دارید مجموعه‌های هنری مولد در قالب CryptoPunks و Bored Ape Yacht Club ایجاد کنید، هر یک از ویژگی‌های قابل‌تغییر را طراحی و برنامه‌ریزی کنید، سپس کد را برای ایجاد خودکار آثار هنری دیجیتال منحصربه‌فرد پیاده‌سازی کنید.

برش NFT

قبل از ضرب NFT خود، باید در بازارهای NFT مانند OpenSea و Rarible ثبت‌نام کنید. برای این هدف باید یک کیف پول رمزنگاری ایجاد کرده و آن را برای پرداخت هزینه‌های گاز بلاک چین آماده کنید.

هنگامی‌که هر دوی این کارها را انجام دادید، آماده هستید تا NFT خود را برش دهید. پس قدم بعدی در ساخت NFT با گوشی این است که فایل‌های دیجیتال خود را آپلود کنید و جزئیات کلیدی قطعه NFT خود را، مانند عنوان و توضیحات آن، پر کنید. بازارهای مختلف نحوه بارگذاری متفاوتی دارند، بنابراین برای جزئیات بیشتر به راهنمای ارائه شده توسط هر بازار باید مراجعه کنید.

فروش NFT

در نهایت و در مرحله آخر آموزش ساخت NFT با گوشی، NFT خود را برای فروش در بازار مربوطه قرار دهید. اکثر بازارهای NFT سه روش فروش را ارائه می‌دهند:

  • فروش با قیمت ثابت.
  • حراج‌های محدود به زمان.
  • حراج‌های زمان نامحدود.

روشی را برای فروش را انتخاب کنید که با اهداف شما مطابقت دارد.

سؤالات متداول

آیا می‌توانم NFT را در گوشی خود ایجاد کنم؟

شما می‌توانید NFT ها را در گوشی‌های اندروید و iOS خود ایجاد کنید. برنامه‌های متعدد به شما امکان می‌دهند تصاویر هنری و آثار هنری را به‌عنوان NFT ایجاد کنید.

چگونه یک فایل NFT ایجاد کنم؟

برای ایجاد یک فایل NFT، باید دارایی دیجیتال و توکن غیرقابل تعویض را به آن متصل کنید. برای ایجاد دارایی دیجیتال، از هر برنامه سازنده‌ای که دوست دارید می‌توانید استفاده کنید. می‌توانید برای ایجاد توکن، از ویژگی‌های داخلی برنامه NFT استفاده کنید یا آن‌ها را از طریق یک بازار NFT برش دهید.

بهترین سایت ساخت NFT چیست؟

بهترین برنامه برای ایجاد NFT به آنچه برای پروژه خود نیاز دارید بستگی دارد. انتخاب‌های برتر برای این کار عبارت‌اند از: SketchAR، GoART و bit Painter

سخن پایانی

برای تبدیل‌شدن به یک خالق NFT نیازی به داشتن یک کامپیوتر مجهز ندارید زیرا این کار با دستگاه‌های موبایل و به لطف انواع برنامه‌هایی که برای این هدف وجود دارد آن را انجام دهید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک برنامه کاربردی ساخت NFT با گوشی را دانلود کنید و مراحلی را که در این راهنما بیان کردیم را دنبال کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
دکمه بازگشت به بالا