اخبار

چین بیشتر از مایکرواستراتژی و تسلا بیت کوین دارد

تعداد بیت‌کوین‌های چین از مجموع بیت‌کوین‌های مایکرواستراتژی و تسلا بیشتر است

دولت چین بیشتر از مجموع بیت کوین‌های دو شرکت مایکرواستراتژی و تسلا، بیت کوین دارد که این دولت را به یکی از بزرگ‌ترین نهنگ‌های BTC تبدیل کرده است.

چین؛ از تحریم ماینرها تا بزرگترین هولدر دولتی بیت کوین

بر اساس گفته‌های کی یونگ‌جو، بنیان گذار و مدیرعامل شرکت تحلیلگر CryptoQuant، رئیس جمهور دولت چین شی جین پینگ (Xi Jinping) اکنون حدود ۳.۹۳ میلیارد دلار بیت کوین به همراه لیستی دیگر از ارزهای دیجیتال را نگهداری می‌کند.

نکته جالب:
دولت چین یکی از نهنگ‌های کریپتو است. مقامات چینی در سال ۲۰۱۹ و در کلاه‌برداری بزرگ پلاس‌توکن (PlusToken)، 194 هزار بیت کوین و 833 هزار اتریوم و چندی دیگر از ارزهای دیجیتال را مصادره کرده بودند.

مقاله پیشنهادی: تحلیل هفتگی بیت کوین + چارت

از آن‌جایی که هیچ مدرک عینی وجود ندارد که دولت چین بیت کوین بیشتری خریداری کرده باشد، بر این عقیده هستیم که عمده دارایی آن‌ها از مصادره‌های دولتی بدست آمده است. در سال ۲۰۲۰ مقامات چینی حدود ۴.۲ میلیارد دلار ارزهای مختلف دیجیتال را در طرح پانزی پلاس توکن (PlusToken) مصادره کردند. یک حکم دادگاهی تعیین کرده است که در مجموع 194,775 بیت کوین، 833,083 اتریوم، 1.4 میلیون لایت کوین و ۴۸۷ میلیون ریپل و ۶ میلیارد دوج کوین و 213,724 تتر مصادره کرده‌اند و در این طرح کلاهبرداری و طرح پانزی هفت نفر دستگیر شدند.

چین و بیت کوین

با توجه به اینکه این‌ها تنها مدارک عمومی موجود هستند، کارشناسان بر این باورند که چین می‌توانست بیت کوین بیشتری را مصادره کند. به خصوص در زمان پاک‌سازی و حذف تمام ماینر‌های موجود در چین در سال ۲۰۲۰. این میزان ۱۹۴.۷ هزار بیت کوین چیزی حدود 0.9% از کل بیت کوین‌هایی می‌باشد که تا کنون استخراج شده‌اند. گفتنی است که ارزش این بیت کوین‌ها در قله‌ی قیمت بیت کوین در نوامبر ۲۰۲۱ (آبان ۱۴۰۰) که به 68,789$ رسیده بود، حدود ۱۳ میلیارد دلار به ارزش آن افزوده شد.

بر اساس داده‌های BuyBitcoinWorldwide چین پس از شرکت گری اسکیل (GrayScale) در رتبه‌ی دوم بزرگترین نهنگ بیت کوین قرار دارد. شرکت گری اسکیل که بزرگترین نگهدارنده بیت کوین در جهان است، حدود 643,572 عدد بیت کوین به ارزش ۱۳ میلیارد دلار نگه داری می‌کند. از سوی دیگر، مایکرواستراتژی در میان شرکت‌های سهامی عام، بزرگترین دارنده بیت کوین است که صاحب 130,000 بیت کوین به ارزش ۲.۶۲ میلیارد دلار می‌باشد که همه‌ی آن‌ها را از طریق‌ خرید‌های متعددی از سال ۲۰۲۰ تا کنون انجام داده است.

دولت‌هایی که دارنده بیت کوین هستند

دولت آمریکا هم اکنون 70,124 بیت کوین نگه‌داری می‌کند که اکثر آن‌ها را از متخلافان و کلاهبرداران سایبری مصادره کرده است. دولت اوکراین نیز در رده سوم بزرگترین نگهدارندگان دولتی بیت کوین قرار دارد. بر اساس گزارشی که در آپریل ۲۰۲۱ (فروردین ۱۴۰۰) منتشر شده است، نشان داده می‌شود که دارایی رسمی بیت کوینِ دولت اوکراین به میزان 46,351 عدد می‌باشد و چندین نهنگ در میان آن‌ها وجود دارد.

چین و بیت کوین - دارایی بیت کوین دولت چین

در همین حال مقامات بلغارستان در سال ۲۰۱۷ اعلام کرده بودند که آن‌ها حدود ۲۰۰ هزار بیت کوین مصادره کرده بودند، بعدتر آن‌ها این ادعا را رد کردند. اگر این ادعا درست بوده باشد، ارزش دارایی بیت کوین آن‌ها با قیمت امروز، حدود ۴.۵ میلیارد دلار است که بلغارستان را به یکی از بزرگترین دارندگان دولتی بیت کوین تبدیل می‌کند.

اما تنها کشوری که اخبار نگهداری بیت کوین آن سر و صدای زیادی به پا می‌کند و احتمالا شما با آن آشنا هستید، ال سالوادور است. این کشور آمریکای مرکزی حدود 2,381 بیت کوین به ارزش ۴۹.۲ میلیون دلار نگهداری می‌کند.

منبع: Zycrypto

امتیاز دهید:
دکمه بازگشت به بالا