اخبار

پس از هک هفته گذشته، بایننس چین هاردفورکی جدید راه اندازی کرد

پس از هک ۱۰۰ میلیون دلاری، بایننس چین برای امنیت بیشتر شبکه هاردفورکی جدید راه‌اندازی کرد

برداشتی کوتاه از خبر:

  • پس از هک شدن زنجیره بایننس در هفته گذشته، اکنون هاردفورکی جدید برای ارتقاء و بهبود امنیت شبکه راه اندازی شده است
  • این ارتقاء، امنیت میان زنجیره‌ای زیرساخت‌های بلاک چین بیکان بایننس (BNB Beacon Chain) و بلاک چین هوشمند بایننس (BNB Smart Chain) را تامین کرد.

بایننس چین هاردفورک موران (Moran) را راه‌اندازی کرد

پس از هک بزرگ هفته گذشته، بایننس چین به تازگی هاردفورکی جدید به نام موران (Moran) را ایجاد کرده است تا زیرساخت‌ها را بازیابی کند و امنیت آن‌ها را تامین کنند.

این هاردفورک – یک بروزرسانی بلاک چینی که تغییراتی اساسی نرم افزاری در لایه‌های زیرین شبکه ایجاد می‌کند – امروز ساعت ۴ صبح در بلاک 22,107,423 اعمال شد. این تغییر ساختار پس از دزدیده شدن بیش از ۱۰۰ میلیون دلار در روز جمعه از پل میانی دو زنجیره متفاوت بایننس (بیکان چین و شبکه هوشمند بایننس چین) انجام شد تا بحران آسیب پذیری بایننس چین را حل و رفع کند.

بایننس چین هاردفورک موران (Moran) را راه‌اندازی کرد

هاردفورک موران چه ویژگی‌هایی دارد؟

توسعه دهندگان این بروزرسانی را در روز سه شنبه در پستی در گیت‌هاب (GitHub) اعلام کردند و عنوان کردند این هاردفورک یک پچ امنیتی برای فعال سازی دوباره زیرساخت‌های پل میانی دو زنجیره بایننس می‌باشد.

این پل میانی به کاربران اجازه می‌دهد تا دارایی‌های خود را در دو بلاک چین متفاوت شبکه بایننس جابجا کنند: زنجیره بیکان (Beacon Chain) و زنجیره هوشمند (Smart Chain) بایننس. در حالی که زنجیره بیکان، استیکینگ و حکمرانی شبکه را انجام می‌دهد، شبکه هوشمند بایننس چین برای ماشین مجازی سازگار با اتریوم و پلتفرم قراردادهای هوشمند برای گسترش نرم افزارها استفاده می‌شود. هر دو زنجیره‌ با کمک توکن هاب به پل‌های میانی و برنامه‌های third-party دیگری نیز متصل می‌شوند.

آخرین هاردفورکی که امروز منتشر شد، به شبکه بلاک چین بایننس کمک خواهد کرد تا امنیت کلی زیرساخت‌های شبکه را تامین کند و این پل‌ها را دوباره سازی کند. با این هاردفورک، انتظار می‌رود تیم بایننس مرحله‌ی بعدی برنامه‌ خود یعنی نظرسنجی آرای حکومتی (Governance Vote) را در این زنجیره ایجاد کند. بر اساس آخرین پست تیم بایننس آن‌ها باید تصمیم ‌گیری کند که آیا این دارایی‌های دزدیده شده را در آدرس کیف پول‌های هکرها قفل کند یا آن‌ها را بسوزاند.

منبع: Theblock.co

5/5 - (1 امتیاز)
دکمه بازگشت به بالا