اخبار

بانک چین: پلتفرم ها باید گزینه پرداخت با یوان دیجیتال را اضافه کنند.

در کوتاه مدت، پلتفرم های تجارت الکترونیک می توانند CBDC را از طریق کدهای QR به کار بگیرند.

طبق بیانیه اعلام شده «اقای چانگ چون مو» مدیر موسسه تحقیقات ارزهای دیجیتال بانک چین در روز گذشته، ارائه‌دهندگان کیف پول باید جهت ارتقاء مدل‌های فناوری و کسب‌وکار گزینه‌های پرداخت یوان دیجیتال (CBDC بانک مرکزی چین) را در تمام پلتفرم های خرده فروشی فعال اضافه کنند
وی که در یک سخنرانی در نمایشگاه سالانه خدمات بین‌المللی چین سخن می گفت افزود: یوان دیجیتال از نظر «افرم های سازمانی» و مدل کسب‌وکار» در حال ارتقای بزرگی است. حالا وقت ارتقای ابزارهای پرداخت رسیده است.

همچنین وی به برنامه‌های بانکداری تجاری مانند WeChat و Alipay اشاره کرد و رعایت این مقررات را به آنها یادآور شد. به گفته Mu ، در کوتاه مدت، پلتفرم‌ها می‌توانند روی پیاده‌سازی کدهای QR برای CBDC تمرکز کنند؛ همچنان که  ابزارهای پرداخت را در بلندمدت ارتقا می دهند.

این مقام مسئول به پرداخت های عمده نیز اشاره کرد. به گفته Mu ، نیازی به تغییر کامل سیستم های پرداخت و تسویه بین بانکی فعلی نیست. کافی است گزینه پرداخت CBDC را در آن ادغام شود. با این حال، هیچ جزئیات فنی از این یکپارچه سازی در طول سخنرانی ذکر نشد.

چین به کار خود بر روی زیرساخت دیجیتالی با پشتوانه بلاک چین و در عین حال کاملاً کنترل شده ادامه می دهد. در ماه آگوست، مقامات دولت چین از یک تبادل داده جدید با استفاده از بلاک چین رونمایی کردند. تبادل اطلاعات تازه تاسیس هانگژو، تبادل داده های شرکت ها را با استفاده از فناوری «دفتر کل توزیع شده» تقویت می کند.

منبع خبر: cointelegraph

5/5 - (1 امتیاز)
دکمه بازگشت به بالا