آنچه باید در خرید ارز دیجیتال به آن دقت کنید

اگر تصمیم به خرید ارز دیجیتال گرفته‌اید، مانند هر سرمایه‌گذاری دیگری، ابتدا مهم است که تحقیقات خود را انجام دهید. در این مقاله آموزشی از صرافکس در رابطه با مهم‌ترین نکات ورود به بازار ارزهای دیجیتال و خرید آن‌ها باهم به گفتگو می‌پردازیم.

رمز ارز چیست؟

کریپتوکارنسی یک ارز دیجیتال یا مجازی است که با رمزنگاری ایمن شده است که تقلب و کلاه‌برداری در آن را تقریباً غیرممکن می‌کند. بسیاری از ارزهای دیجیتال شبکه‌های غیرمتمرکز مبتنی بر فناوری بلاک چین هستند. بلاک چین یک دفتر کل توزیع شده است که توسط شبکه‌ای متفاوت از رایانه‌ها اجرا می‌شود. یکی از ویژگی‌های مشخص ارزهای دیجیتال این است که معمولاً توسط هیچ مرجع مرکزی صادر نمی‌شوند و از نظر تئوری از دخالت یا دست‌کاری دولت مصون می‌مانند.

مهم ترین جنبه هایی که باید در خرید ارز دیجیتال در نظر گرفته شود

در رابطه با خرید ارز دیجیتال باید به جنبه‌های مختلفی از آن توجه کنیم که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  • چرا روی ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری و دست به خرید ارز دیجیتال بزنیم
  • با ارزهای دیجیتال و نحوه کار آن‌ها آشنا شویم
  • درباره ارزهای مختلف اطلاعات کسب کنیم
  • زمان سرمایه‌گذاری را مشخص کنیم

چرا به خرید ارز دیجیتال بپردازیم و روی آن سرمایه گذاری کنیم؟

شاید اساسی‌ترین سؤالی که باید قبل از سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال از خود بپرسید این است که چرا این کار را انجام می‌دهید. حوزه‌های دیگر بی‌شماری در دسترس هستند که بسیاری از آن‌ها ثبات بیشتر و ریسک کمتری نسبت به ارزهای دیجیتال دارند.

مهم ترین جنبه هایی که باید در خرید ارز دیجیتال در نظر گرفته شود

آیا صرفاً به دلیل مرسوم بودن ارزهای دیجیتال به آن علاقه دارید؟ یا دلیل قانع‌کننده‌تری برای سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال وجود دارد؟ سرمایه‌گذاران مختلف اهداف سرمایه‌گذاری شخصی مختلفی دارند و کاوش در فضای ارزهای دیجیتال ممکن است برای برخی افراد منطقی‌تر از سایر حوزه‌های دیگر باشد. پس از مشخص کردن هدف خود می‌توانید به خرید ارزهای دیجیتال و سرمایه‌گذاری در آن بپردازید.

آشنایی با این دنیا قبل از خرید آن

برای سرمایه‌گذاران، به‌ویژه کسانی که تازه‌وارد در زمینه ارزهای دیجیتال هستند، ضروری است که قبل از سرمایه‌گذاری، درک کنند که دنیای ارز دیجیتال چگونه کار می‌کند. برای یادگیری در مورد ارزهای مختلف ارائه‌شده وقت بگذارید. باوجود صدها سکه و توکن مختلف، بسیار مهم است که فراتر از بزرگ‌ترین نام ها مانند بیت کوین و اتریوم به قضیه نگاه کنید.

علاوه بر این، بررسی فناوری بلاک چین برای درک نحوه عملکرد این جنبه از دنیای ارزهای دیجیتال مهم است.

اگر پیش‌زمینه علم کامپیوتر یا کد نویسی ندارید، برخی از جنبه‌های فناوری بلاک چین احتمالاً برای شما چالشی برای تجزیه‌وتحلیل خواهد بود. پرایمرهای زیادی در زمینهٔ فناوری بلاک چین وجود دارد که برای افراد عادی نوشته‌شده است.

هنگامی‌که ارز دیجیتال خاصی را برای سرمایه‌گذاری شناسایی کردید، به نحوه استفاده آن توکن ها از فناوری بلاک چین و اینکه آیا نوآوری‌هایی را ارائه می‌دهند که آن‌ها را از بقیه متمایز می‌کند، نگاه کنید. با درک بهتر ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک چین، برای تعیین اینکه آیا خرید ارز دیجیتال و فرصت سرمایه‌گذاری در آن برای شما مفید خواهد بود یا خیر به پاسخ قاطع‌تری خواهید رسید.

پیوستن به انجمن آنلاین علاقه مندان به ارزهای دیجیتال

ازآنجایی‌که فضای ارزهای دیجیتال در دنیای امروزی بسیار مرسوم است، همه‌چیز به‌سرعت تغییر می‌کند و توسعه می‌یابد. بخشی از دلیل این است که یک جامعه قوی و بسیار فعال از سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال در حال ارتباط شبانه‌روزی هستند.

به انجمن‌های ارز دیجیتال متصل شوید تا بیشتر در مورد رمزارزها، خرید ارز دیجیتال و نحوه کار آن‌ها بیاموزید. امروزه شبکه اجتماعی Reddit به یک مرکز عالی برای علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال تبدیل‌شده است.

آیا سرمایه گذاری و خرید ارز دیجیتال ایده خوبی است؟

همچنین بسیاری از انجمن‌های آنلاین دیگر وجود دارند که همیشه بحث‌های فعالی در آن‌ها جریان دارد. ازجمله:

وایت پیپر ارزهای دیجیتال

مهم‌تر از هر منبع دیگر برای مطالعه در رابطه با آن ارز مطالعه وایت پیپر آن است. زمانی که قصد سرمایه‌گذاری و خرید ارز دیجیتال مشخصی را دارید، برای یافتن وایت پیپر و مطالعه آن پروژه وقت بگذارید. هر پروژه ارز دیجیتال باید یک وایت پیپر داشته باشد و به‌راحتی قابل‌دسترسی باشد و اگر این‌طور نیست از خرید آن ارز دوری‌کنید.

وایت پیپر را با دقت بخوانید؛ باید همه‌چیز را در مورد آنچه توسعه‌دهندگان پروژه برای کار خود در نظر دارند را در نظر بگیرید مانند محل خرید ارز دیجیتال یا فروش آن، از جمله یک بازه زمانی، یک نمای کلی و مشخصات پروژه را به شما بگوید. اگر وایت پیپر حاوی داده‌ها و جزئیات خاصی در مورد پروژه نباشد، به‌طورکلی منفی تلقی می‌شود.

مقاله پیشنهادی: بهترین کیف پول ارز دیجیتال کدام است؟

مشخص کردن زمان سرمایه گذاری

پس از تحقیقات جدی، احتمالاً احساسی نسبت به صنعت ارزهای دیجیتال پیداکرده‌اید و ممکن است یک یا چند پروژه را برای سرمایه‌گذاری تعیین کرده باشید. قدم بعدی این است که زمان سرمایه‌گذاری خود را تعیین کنید. دنیای ارزهای دیجیتال به‌سرعت در حال حرکت است و به دلیل نوسانات بسیار تجارت امروز با تجارت فردا و پس‌فردا ممکن است بسیار تفاوت ایجاد کند.

اگر قبل از خرید ارز دیجیتال مشخصی آن را زیر نظر داشته باشید، احتمال موفقیت شما بیشتر است. ارزهای دیجیتال تمایل دارند از الگوهای قیمتی خاصی پیروی کنند. بیت کوین اغلب در میان ارزهای دیجیتالی پیشرو است که تمایل دارند مسیر کلی خود را دنبال کنند.

نکات کلیدی در خرید ارز دیجیتال

آیا سرمایه گذاری و خرید ارز دیجیتال ایده خوبی است؟

درحالی‌که تحلیلگران به سرمایه‌گذاران در مورد ماهیت بی‌ثبات و غیرقابل‌پیش‌بینی بودن ارزهای دیجیتال هشدار می‌دهند، برخی از سرمایه‌گذاران مایل‌اند برای سود احتمالی ریسک کنند. بسیار مهم است که از قبل تحقیقات خود را انجام دهید تا مشخص کنید آیا خرید ارز دیجیتال برای شما مناسب است یا خیر؟

چگونه درباره ارز دیجیتالی که می خواهم بخرم بیشتر بیاموزم؟

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خرید ارز دیجیتالو کامیونیتی آنها، به جامعه آنلاین سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال، مانند انجمنی که در Reddit یافت می‌شود، بپیوندید تا ببینید جامعه درباره چه چیزی بحث می‌کند. وایت پیپرهای ارزهای دیجیتال را بخوانید که جزئیات خاصی را در مورد پروژه ارز دیجیتالی که در نظر دارید بیان می‌کند.

نکات کلیدی در خرید ارز دیجیتال

  • وقتی صحبت از ارزهای دیجیتال به میان می‌آید، یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های سرمایه‌گذاران گرفتار نشدن در هیاهو و احساسات بازار است. این یعنی با منطق و آگاهی باید ارز دیجیتال را خرید.
  • علاوه بر تحقیق در مورد فناوری بلاک چین، برای آشنایی با ارزهای مختلف ارائه‌شده وقت بگذارید و با آن‌ها آشنا شوید.
  • هنگام در نظر گرفتن سرمایه‌گذاری، زمانی را برای مطالعه وایت پیپر پروژه اختصاص دهید و قبل از خرید ارز دیجیتال خاصی از قبل در رابطه با آن بسیار مطالعه کنید.

سخن پایانی

وقتی صحبت از خرید ارزهای دیجیتال به میان می‌آید، یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های سرمایه‌گذاران گرفتار نشدن در هیاهو و احساسات بازار است. اگر تصمیم به سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال گرفته‌اید، مهم است مانند هر سرمایه‌گذاری دیگری تحقیقات خود را انجام دهید.

در نظر بگیرید که چرا به این روش سرمایه‌گذاری خاص علاقه‌مند هستید و با ارزهای رمزنگاری‌شده و فناوری بلاک چین آشنا شوید تا کاملاً برای این کار آماده شوید و مشخص کنید آیا این نوع فرصت سرمایه‌گذاری برای شما ارزشمند است یا خیر؟

سوالات متداول

آیا خرید و فروش ارز دیجیتال قانونی است؟

تا به اکنون، هیچ گونه منع قانونی در خصوص خرید و فروش ارز دیجیتال در ایران اعلام نشده است؛ تنها لازم به ذکر است که بانک ها و موسسات جهت مبارزه با پولشویی نباید اقدام به خرید ارز دیجیتال کنند.

نحوه نگهداری از ارزهای دیجیتال به چه شکل است؟

بهترین و امن‌ترین راه برای نگهداری از ارزهای دیجیتال این است که دارایی‌های خود را در کیف پول‌های ارز دیجیتال ذخیره سازی کنید.

دکمه بازگشت به بالا