آموزش

درباره کیف پول ارز دیجیتال بیشتر بدانیم

کیف پول ارز دیجیتال مانند یک صندوقچه است که شما می‌توانید در آن دارایی دیجیتال خود را نگهداری کنید. این کیف پول در انواع فیزیکی و دیجیتالی و کاغذی وجود دارد که شما می‌توانید بر اساس ویژگی‌ها و نقاط قوت و ضعف هر کدام، کیف پول مناسب خودتان را انتخاب کنید. مهم‌ترین مسئله درباره این کیف پول‌ها امنیت آن‌ها است. امن‌تری کیف پول ها، کیف پول‌های سخت افزاری هستند که در ادامه بیشتر به آن‌ها می‌پردازیم.

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

کیف پول ارز دیجیتال یا والت (Wallet) مانند یک گاوصندوق است که شما سرمایه خود را در آن نگهداری می‌کنید و به سه دسته اصلی تقسیم می‌شود که عبارت است از کیف پول نرم‌ افزاری، کیف پول سخت افزاری و کیف پول کاغذی که در ادامه به بررسی بیشتر آنها خواهیم پرداخت. در تمام کیف پول‌های ارز دیجیتال شما می‌توانید به تفکیک کوین‌هایی که دارید میزان دارایی خود را مشاهده کنید. علاوه بر آن، تمام سوابق مالی و تراکنش‌هایی که انجام داده‌اید نیز در کیف پول شما ثبت می‌شود.

ساخت کیف پول ارز دیجیتال

در این بخش آموزش ساخت کیف پول ارز دیجیتال را به صورت مختصر آورده ایم. الگوهای آماده‌ای وجود دارد که به راحتی می‌توان از آنها استفاده کنید، همچنین می‌توان از کتابخانه‌های منبع باز (Open Source) مثل Chain Java استفاده کنید. سپس باید از یک وب سایت API نصب کنید، یک نام برای کیف پول انتخاب کنید و برای معاملات مجوزهای مورد نیاز را تنظیم کنید. در مرحله بعد شما می‌توانید برنامه‌های شخص ثالث انتخاب کنید و آن‌ها را با کیف پول رمزارز خود ادغام کنید. کدنویسی لازم را انجام دهید و آن را با دیتابیس خود ادغام کنید، با انجام این مراحل و طراحی یک رابط کاربری ساده می‌توانید بهترین کیف پول ارز دیجیتال را طراحی و عرضه کنید.

ساخت کیف پول ارز دیجیتال

انواع کیف پول ارز دیجیتال

کیف پول ارز دیجیتال انواع مختلفی دارد که کاربران مختلف بر اساس رابط کاربری، امنیت کیف پول، شرایط و نحوه دسترسی، میزان پشتیبانی از رمزارزهای مختلف و ویژگی‌های متعدد دیگر این کیف پول‌ها را انتخاب می‌کنند. همان طور که قبل‌تر اشاره کردیم کیف پول ارز دیجیتال سه نوع اصلی دارد که در این بخش به معرفی و بررسی آنها می‌پردازیم.

کیف پول نرم افزاری یا کیف پول گرم

کیف پول گرم یا نرم افزاری بر روی موبایل‌ها و کامپیوترهای شخصی قابل نصب است. این والت‌ها اطلاعات کاربران را نگه می‌دارند و به دلیل اینکه اطلاعات و دارایی‌ها در این سیستم‌ها ذخیره می‌شوند، بسیار امن هستند، مخصوصا در این روزها که هک کیف پول ارز دیجیتال بسیار رایج شده است. مدل‌های مختلف کیف پول‌های گرم عبارت است از کیف پول دسکتاپ، کیف پول موبایل و کیف پول تحت وب.

کیف پول سخت افزاری یا کیف پول سرد

کیف پول سخت افزاری بر خلاف کیف پول نرم افزاری، اطلاعات کاربران را به صورت آفلاین ذخیره می‌کند و برای این کار نیازی به اینترنت ندارد. تنها در صورتی که قصد انتقال وجه داشته باشید این دستگاه به اینترنت وصل می‌شود. کیف پول های سخت افزاری ابزارهایی فیزیکی به شکل فلش مموری هستند و به عنوان یک کیف پول معتبر شناخته می‌‎شوند و از بیشترین میزان امنیت برخوردار هستند. برای مثال کیف پول ارز دیجیتال لجر یکی از بهترین کیف پول‌های سخت افزاری محسوب می‌شود.

مطلب پیشنهادی: کیف پول لجر (ledger)

امنیت کیف پول های دیجیتال

امنیت کیف پول ارز دیجیتال

برای خرید کیف پول ارز دیجیتال باید به نکات زیادی توجه کرد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها امنیت کیف پول است. توجه داشته باشید که اگر کسی به کلید خصوصی شما دسترسی پیدا کند، به تمام دارایی‌های ارزهای دیجیتال شما دسترسی پیدا خواهد کرد. کیف پول‌های موبایلی، تحت وب و دسکتاپ، چون با اینترنت سر و کار دارند، همیشه در معرض خطر هک شدن و سرقت قرار دارند.

برای جلوگیری از این اتفاق، پیشنهاد می‌کنیم همیشه از آخرین نسخه کیف پول خود استفاده کنید، از احراز هویت دومرحله‌ای استفاده کنید، از امضاهای چند مرحله‌ای استفاده کنید، حتما یک نسخه پشتیبان از کیف پولتان داشته باشید که در صورت از بین رفتن بتوانید آن را بازیابی کنید.

جمع بندی

در این مقاله دریافتیم که کیف پول ارز دیجیتال چیست و چه انواعی دارد و هر کدام چه ویژگی‌هایی دارند. همچنین دانستیم برای ساختن یک کیف پول رمزارز باید چه کارهایی انجام داد. شما برای نگهداری از دارایی دیجیتال خود به یک کیف پول امن نیاز دارید، چرا که این روزها هکرها با استفاده از فیشینگ و روش‌های دیگری به دنبال سرقت از کیف پول شما هستند. صرافکس در تلاش است تا با ارائه اطلاعات دقیق و درست شما را در انتخاب بهترین کیف پول یاری کند.

سوالات متداول

کیف پول نرم افزاری بهتر است یا سخت افزاری؟

هر کدام از این کیف پول‌ها نقاط ضعف و قوتی دارند، اما مهم‌ترین شاخصه برای انتخاب کیف پول امنیت آن است و کیف پول‌های سخت افزاری از بشترین امنیت برخوردار هستند.

بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایران کدام است؟

مهم‌ترین عامل در انتخاب کیف پول نحوه ذخیره‌سازی و امنیت دارایی است، اما برای انتخاب بهترین کیف پول نیاز است تا بررسی و تحقیق دقیق انجام دهید، برای این کار بهتر است این مقاله را کامل بخوانید.

امتیاز دهید:
دکمه بازگشت به بالا