آموزش

چگونگی تبدیل تتر به پول نقد: ریال، دلار، یورو

رمزارز تتر (USDT) سومین ارز دیجیتال بزرگ جهان و بازار کریپتو از نظر ارزش بازار بوده و استیبل کوین محبوب است. این ارز دیجیتال در پیوند 1:1 با دلار آمریکاست و با پشتوانه این ارز فیات ایمن شده است. تتر با داشتن بیش از 65 میلیارد دلار توکن در گردش، دارایی دیجیتالی است که مورد توجه اغلب سرمایه‌گذاران و تریدرهاست و آن‌ها با خرید این رمزارز دارایی خود را در برابر نوسانات بازار محافظت می‌کنند.

مطلب پیشنهادی: پشتوانه تتر چیست؟

از طرفی هر زمان بخواهند خیلی راحت با تبدیل تتر به پول نقد، می‌توانند از وجوه خود استفاده کنند. در ادامه مطلب زیر درباره راه‌های تبدیل تتر به پول نقد و انواع ارز فیات شرح می‌دهیم.

نکات مهم در تبدیل تتر به پول نقد

لازم به ذکر است که از ویژگی‌های بارز ارز دیجیتال تتر قابلیت فروختن و تبدیل آن به وجه نقد مانند ریال، یورو و دلار است. رمزارز تتر در اغلب صرافی‌های ارز دیجیتال به آسانی قابل تبدیل به ارزهای فیات است. پس هر زمان معامله‌گر نیاز به برداشت وجه نقد از دارایی تتر خود داشته باشد کافی است به پلتفرم صرافی‌های رمزارز مراجعه کند و با داشتن اطلاعات مربوط به کیف پول تتر و مشخصات شخصی خود، این دارایی را به پول نقد (ارز فیات مورد نظر خود) تبدیل کند.

تتر از لیکویید‌ترین ارزهای دیجیتال بازار کریپتو است بدین معنا که قدرت نقد شوندگی بسیار بالایی دارد و هر زمان سرمایه‌گذار اراده کند می‌تواند با تبدیل تتر به پول نقد، به وجه خود دسترسی داشته باشد. قدرت نقد شوندگی رمزارز تتر اغلب با پول نقد و ارز فیات برابری می‌کند. نکته مهم دیگر در تبدیل تتر به پول نقد این است که با این کار ارزش واقعی وجه نقد حفظ خواهد شد. تنها موردی که احتمال دارد پول شما از دست برود، به علت ماهیت نوسانی ارزهای دیجیتال است پس دقت کنید بهترین زمان را برای خرید تتر و تبدیل آن به پول نقد انتخاب کنید.

ارز تتر (تتر چیست؟) بر خلاف بسیاری رمزارزهای دیگر، ارزش دلار آمریکا را در پشتوانه خود دارد، اما بدلیل فعالیت روی بلاکچین می‌تواند همان عملکرد دلار آمریکا را ارائه کند اما بدون تاخیرهای انتقالی که اغلب در زمان معامله با دلارهای واقعی بین حساب‌های بانکی رایج است. در نتیجه تریدر با خرید USDT و سپس فروش آن در زمان مناسب، قادر خواهد بود به سرعت از حرکت صعودی ارزهای دیجیتال استفاده کند.

مطلب پیشنهادی: بررسی و مشاهده قیمت تتر به صورت لحظه ای

نکات مهم در تبدیل تتر به پول نقد

راه‌های تبدیل تتر به پول نقد

به عنوان یک تریدر یا سرمایه‌گذار حوزه ارز دیجیتال، ممکن است برخی اوقات شما نیاز داشته باشید تا رمزارز خود را بفروشید و با وجه حاصل از آن کاری انجام دهید. اغلب سرمایه‌گذارانی که تمایل دارند بتوانند راحت و سریع دارایی دیجیتال خود را نقد کنند در رمزارز تتر سرمایه‌گذاری می‌کنند زیرا همانطور که اشاره کردیم تبدیل تتر به پول نقد به علت ماهیت نقدشوندگی بالای آن بسیار راحت است.

تبدیل تتر به پول نقد در صرافی ارز دیجیتال

دو روش مرسوم برای تبدیل تتر به پول نقد وجود دارد. یک روش آن از طریق صرافی ارز دیجیتال است. بدین معنا که ابتدا در پلتفرم صرافی مورد نظر، افتتاح حساب کرده و رمزارز تتر خود را به حساب صرافی واریز می‌کنید. در ادامه با فروش تتر خود می‎‌توانید آن را به هر پول نقدی که مورد نظرتان است تبدیل کنید مشروط بر آنکه صرافی، تتر را جفت با آن ارز فیات داشته باشد به عنوان مثال تتر با یورو یا ریال.

جفت ارز تتر با دلار در اغلب صرافی‌های ارز دیجیتال موجود است و تتر به راحتی قابل تبدیل به دلار است. در ادامه تبدیل تتر به پول نقد، وجه حاصل از فروش تتر، به حساب شما واریز خواهد شد.

مطلب پیشنهادی: بهترین صرافی برای خرید تتر

این روش یک ایراد اساسی دارد و آن زمانبر بودن پروسه است. در حالیکه این روش مطمئن‌ترین راه تبدیل تتر به پول نقد است، مدتی زمان خواهد برد تا وجه نقد به حساب شما واریز شود (شاید چند روز) پس در صورتی که در تبدیل تتر به پول نقد عجله دارید، این روش برای شما مناسب نیست.

تبدیل تتر به پول نقد در صرافی ارز دیجیتال

تبدیل تتر به پول نقد از طریق شبکه های P2P

روش دیگر تبدیل تتر به پول نقد، استفاده از شبکه‌های همتا به همتا مانند LocalBitcoins، BitKan، Paxful و غیره است. در این روش تبدیل تتر به پول نقد بسیار سریع‌تر انجام خواهد شد. در این روش ابتدا باید در پلتفرم همتا به همتای مورد نظرتان ثبت نام کرده و خریدار خود را انتخاب کنید. در ادامه برای شما توسط بازار خریدارانی پیدا خواهد شد. برخی از این شبکه های همتا به همتا یا p2p این مزیت را دارند که تا زمانی که شما دریافت وجه از خریدار را تایید نکنید، تتر در اختیار او قرار نمی‌گیرد. با توجه به میزان کلاهبرداری‌ها در این زمینه این مورد یک مزیت بزرگ به شمار می‌آید.

در حال حاضر در بسیاری از پلتفرم‌های صرافی ارز دیجیتال ایرانی امکان تبدیل تتر به پول نقد ریال وجود دارد و شما می‌توانید به طور مستقیم تتر خود را با فروش به ریال تبدیل کنید. همینطور تبدیل تتر به پول نقد مانند یورو نیز در این صرافی‌ها وجود دارد و چنانچه نیاز شما به داشتن یورو است بازهم قادر خواهید بود با انتخاب این جفت معاملاتی به راحتی تتر خود را به یورو تبدیل کنید. چنانچه این گزینه در صرافی مورد نظر شما وجود نداشت با تبدیل غیرمستقیم می‌توانید ابتدا تتر را به دلار و سپس به ریال یا یورو تبدیل کنید.

جمع‌بندی

امروزه با توجه به فراگیر شدن خرید و فروش رمزارزها، بسیاری از کاربران اقدام به خرید ارزهای دیجیتال می‌کنند تا در زمان مناسب و با افزایش قیمت، به منظور کسب سود آن‌ها را بفروشند. یکی از رمز ارزهای مورد توجه تریدرها تتر است که به دلیل دارا بودن پشتوانه دلار آمریکا برای خرید بسیار مناسب و ایمن است. پس از خرید این رمزارز اگر زمانی نیاز داشتید آن را به دلار یا ارز فیات دیگری مانند دلار یا یورو تبدیل کنید این کار در پلتفرم صرافی‌های مختلف ارز دیجیتال امکان‌پذیر خواهد بود.

روش‌های تبدیل تتر به پول نقد شامل فروش در پلتفرم صرافی ارز دیجیتال یا شرکت در معاملات همتا به همتاست که در این مقاله از صرافکس شرح داده شد. خوشبختانه امکان تبدیل تتر به پول نقد امروزه در بسیاری از صرافی‌های کریپتو ایرانی نیز وجود دارد.

5/5 - (1 امتیاز)
دکمه بازگشت به بالا