اخبار

بیت بوی: کریپتو نمرده است

یوتیوبر مشهور: مهم نیست چه اتفاقی می‌افتد، کریپتو نمرده است

یوتیوبر مشهور کریپتو، بیت‌ بوی (Bitboy) اعلام کرده است که مهم نیست چه اتفاقی بیفتد، کریپتو نمرده است و نخواهد مرد.

کریپتو نمرده است، مهم نیست چه اتفاقی بیافتد

بر خلاف این فرض که اتفاقات اخیر ممکن است اواخر بازی کریپتو باشد، یوتیوبر مشهور کریپتویی به نام بن آرمسترانگ (Ben Armstrong) که به Bitboy شهرت دارد، در توییتر خود عنوان کرده است که کریپتو زنده خواهد ماند.

کریپتو نمرده است، مهم نیست چه اتفاقی برای GBTC/Genesis/Silvergate بیافتد، این را به یاد داشته باشد: زمانی که بیت کوین شهرت چندانی نشد، صرافی Mtgox (که بزرگترین صرافی ارز دیجیتال در آن سال ها بوده است) هک شد و 90% از تراکنش‌های بیت کوین آنجا انجام شده بود. تقریبا تمام بازار در آنجا متمرکز بود… تمام شد… به خیر گذشت.

و ما نجات پیدا کردیم و رونق گرفتیم.

توییت بن آرماسترانگ - کریپتو نمرده است

او نقل می‌کند که سقوط صرافی مت گوکس (Mt.Gox) که یکی از بزرگترین صرافی‌های بیت کوین در آن زمان بوده است به بازار صدمه‌ای جدی زد اما پس از آن بازار نجات یافت و رونق پیدا کرد.

در فوریه ۲۰۱۴ (اسفند ۱۳۹۲) یک هک عظیم که شامل 840,000 بیت کوین می‌شده است اتفاق افتاد و باعث ورشکستگی صرافی Mt.Gox شد. چند ماه قبل از این اتفاق، بیت کوین به سقف تاریخی جدیدی رسیده بود و 1,100$ رکورد زده بود و صرافی Mt.Gox حدود 90% از کل تراکنش‌ها را کنترل می‌کرد.

پس از این حمله، بیت کوین 85% از ارزش خود را از دست داد و تقریبا پس از یک سال کامل در ژانویه 2015 به کف قیمتی رسید.

برای اولین بار، معامله‌گران شاهد بازار خرسی بیت کوین بودند و تا دسامبر ۲۰۱۷ دیگر شاهد بازار خرسی نبودیم که سقف قیمتی دیگری برای بیت کوین به ثبت رسید. تا اینکه در این سال‌ها، بیت کوین تنها در یک سال 76% از ارزش خود را از دست داد و از سقف تاریخی 69,000$ در نوامبر ۲۰۲۱ سقوط خود را آغاز کرد.

FTX سرایت پیدا می‌کند

در هفته گذشته، شرکت وام دهنده جنسیس کپیتال (Genesis Capital)، به علت ورشکستگی ناگهانی صرافی FTX، بازخرید مشتریان خود را به حالت تعلیق در آورد.

مرتبط: صرافی FTX و پیشامدهای ورشکستگی آن

صندوق Grayscale Bitcoin Trust ملقب به GBT، بزرگترین صندوق بیت کوین جهان، پس از این خبر سقوط کرد و در نتیجه قیمت بیت کوین بازهم کاهش پیدا کرد.

با افزایش نگرانی‌ها در مورد ورشکستگی صنعت کریپتو، در هفته گذشته صرافی جمینی (Gemini) نیز شاهد خروج مقدار قابل توجهی بیت کوین از این صرافی ارز دیجیتال بوده است. صرافی جنسیس (Genesis) در وضعیت وخیمی قرار دارد، زیرا باید تا دوشنبه حدود ۱ میلیارد دلار نقدینگی به صرافی خود تزریق کند.

صرافی FTX که دچار بزرگترین ورشکستگی تاریخ کریپتو شده است فرم محافظت از ورشکستگی را امضا کرده است، پس از برداشت‌های عظیم از این صرافی و رقیب آن بایننس، معامله نجات (Rescue deal) را توقیف کرد.

منبع: U.Today

5/5 - (1 امتیاز)
دکمه بازگشت به بالا