اخبار

3 دلیل برای اینکه قیمت بیت کوین حمایت 30 هزار دلار را حفظ می کند

 تحلیل قیمت بیت کوین 17 تیر ماه 1402

قیمت بیت کوین در نزدیکی سطح 30000 دلار ضعف نشان می دهد، اما داده های متعدد این واقعیت را نشان می دهد که خرس ها (فروشندگان) در وضعیت ضعیفی قرار دارند.

قیمت بیت کوین برخی از سودهای اخیر خود را در این هفته پس داد، اما داده های متعدد نشان می دهد که 30000 دلار می تواند به عنوان حمایت در آینده حفظ شود.

علیرغم نزدیکی محدوده کف 29,895 دلار و سقف 31,165 دلار، احساسات سرمایه گذاران به طور قابل توجهی تحت تأثیر تلاش ناموفق برای شکستن به قیمت بیش از 31,400 دلار در 6 جولای قرار گرفت.

در ذهن سرمایه گذاران و معامله گران  سؤالاتی وجود دارد که آیا افزایش قیمت اخیر به دلیل درخواست‌های چندین صندوق معاملاتی ETF بیت کوین بوده است؟

استعفای مدیر استراتژی ارشد بایننس، پاتریک هیلمن، و  چند مدیر ارشد دیگر از این صرافی در تاریخ ۶ جولای در واکنشِ چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل بایننس، نسبت به تحقیق دادگستری ایالات متحده از دیگر اتفافات هفته گذشته است. در تاریخ ۲۹ ژوئن، این صرافی اعلام کرد که درگاه پرداخت بانکی یورو آن تا ماه سپتامبر خدمات خود را قطع خواهد کرد، که می‌تواند منجر به متوقف شدن واریز و برداشت از طریق انتقال بانکی SEPA شود.

1- تریدرها در بازارهای مارجین، استراتژی و  قدرت خرید خود را نشان می دهند.

نمودار زیرخرید تریدرها را در این قیمت بازارهای مارجین نشان می‌دهند.

margin
نمودار بازار مارجین بیت کوین

شاخص حاشیه وام دهی صرافی OKX بر اساس نسبت استیبل کوین به بیت کوین به طور پیوسته از 20 برابر (long) مدت در 1 جولای به نسبت فعلی 29 برابر در 7 جولای افزایش یافته است که نشان دهنده افزایش اعتماد در میان معامله گرانی است که از وام مارجین استفاده می کنند. با این حال این شاخص، در محدوده خنثی به صعودی، زیر آستانه تاریخی 30 برابری مرتبط با خوش بینی بیش از حد باقی مانده است.

این اندیکاتور علاوه بر اینکه نشانه هایی را برای استفاده بیشتر از پوزیشن های اهرم دار long دارد اما هیچ نشانه‌ای از استرس احتمالی در بازار مارجین، در صورت اصلاح ناگهانی قیمت بیت‌کوین را نشان نمی‌دهد.

2- تریدرها محافظه کاری نمی کنند و پوزیشن های short افزایش نیافته است.

 احساسات بازار را با دانستن این که اینکه تریدرها فعالیت بیشتری از طریق خرید یا فروش انجام می‌ دهند،می توان سنجید. هم اکنون نسبت فروش به خرید 0.70 است.

margin
نمودار نسبت فروش به خرید در بازار مارجین بیت کوین

نسبت فروش به خرید بیتکوین در سه روز گذشته زیر ۱.۰ بوده است که نشان می‌دهد علاقه بیشتری به گزینه‌ خرید وجود دارد. مهم این است که با وجود تصحیح کوتاه مدت قیمت بیتکوین به ۲۹,۷۵۰ دلار در تاریخ ۷ جولای، تقاضای قابل توجهی برای فروش محافظه‌کارانه وجود نداشته است.

نسبت لانگ به شورت برای معامله گران برتر در OKX از 0.52 در 3 جولای به 1.68 در 7 جولای افزایش یافت که نشان دهنده تقاضای زیاد برای موقعیت های خرید اهرمی است علیرغم افت قیمت بیت کوین از 31000 دلار است. در بایننس، این اندیکاتور از 1.52 در 3 جولای به 1.39 در 7 جولای کاهش یافت اما بالاتر از میانگین 1.33 خود در 30 روز گذشته باقی مانده است.

3- با توجه به انتظارات بازارها از تایید بالقوه ETF، معامله گران خرسی  دوران سختی خواهند داشت.

ناتالی برونل، روزنامه‌نگار تلویزیونی، مجری پادکست و مدرس در فضای بیت‌کوین، با کوین تلگراف در مورد اینکه چگونه رمزارزها اکنون به‌عنوان یک طبقه دارایی توسط سرمایه‌گذاران نهادی جدی‌تر قرارگرفته می‌شود، صحبت کرد.

همچنین لری فینک، مدیر عامل بلک راک، در مصاحبه با Fox Business در تاریخ 5 جولای گفت: که نقش بیت کوین تا حد زیادی “دیجیتالی کردن طلا” است و به قانونگذاران ایالات متحده پیشنهاد کرد که ETF بیت کوین می تواند امور مالی را دموکراتیزه کند. فینک پیشنهاد کرد که سرمایه گذاران می توانند برای محافظت در برابر تورم یا کاهش ارزش پول نسبت به برخی از ارزها به بیت کوین روی آورند.

بیت‌کوین و بازارهای معاملات آتی آن نشان می‌دهند که روزهای چالش برانگیزی برای معامله گران خرسی بیت‌کوین و کسانی که بخاطر نگرانی‌های تصمیمات قانونی و رکود اقتصادی انتظار اصلاح شدید قیمت را دارند، پیش رو است.

منبع: کوین تلگراف

 

3.7/5 - (6 امتیاز)
دکمه بازگشت به بالا