سوالات متداول

چرا باید در صرافکس احراز هویت کنم؟

بر اساس قوانین موجود در بازارهای مالی دنیا، احراز هویت مشتریان به سبب جلوگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالی الزامی است. هویت کاربر باید برای استفاده از سایت کاملا مشخص باشد چرا که در مواقع خطر سرمایه کاربر به درستی حفظ شود و کسی نتواند از حساب کاربری استفاده نامناسب نماید.

همچنین به دستور پلیس فتا کاربران صرافی های ارز دیجیتال در کشور ملزم به انجام احراز هویت هستند.

فرایند احراز هویت در صرافکس به سادگی و به سرعت انجام می پذیرد.

در صورت واریز کوین به آدرس اشتباه آیا امکان بازگشت تراکنش وجود دارد؟

اگر یک تراکنش به آدرس اشتباه ارسال کنید، آن ارز دیجیتال برای همیشه از دست رفته است. هشدار: بعضی از بدافزارها آدرس‌ هکر را هنگام کپی‌ کردن جایگزین آدرس مدنظر شما می‌کنند بنابراین بعد از وارد کردن آدرس مقصد حتماً دوباره صحیح بودن آدرس را بررسی کنید.

اگر شبکه اشتباه برای ارسال کوین انتخاب کنیم امکان بازگشت وجود دارد؟

در انتقال کوین به انتخاب شبکه صحیح دقت داشته باشید، در صورت انتقال به شبکه اشتباه، امکان بازیابی کوین شما قطعی نیست. همچنین این فرایند ممکن است زمان بر باشد و ما در صرافکس نمی‌توانیم موفقیت فرایند بازگشت را تضمین کنیم.

قیمت ارزهای دیجیتال در صرافکس چگونه تعیین می‌شود؟

در بازارهای تتری، قیمت ارزهای دیجیتال در پلتفرم‌های صرافی ارز دیجیتال همتا به همتا (P2P) مانند صرافکس، با گذاشتن سفارش‌های خرید و فروش و انجام معامله در بازار صرافکس توسط خود کاربران تعیین می‌شود و صرافکس در این فرایند نقشی ندارد. در بازار ریالی علاوه بر موضوعی که در بالا اشاره شد، نرخ دلار هم بر قیمت ریالی ارزها اثر گذار است که این نرخ معمولا در هر صرافی با دیگری فرق می کند و می‌تواند در لحظه ارزان‌تر یا گران‌تر از بقیه باشد.

در هر معامله چقدر کارمزد باید بپردازم؟

برای اطلاع دقیق از نحوه پرداخت کارمزدها این صفحه را مطالعه بفرمایید.

چطور امنیت حساب کاربری خود در صرافکس را افزایش دهم؟

با فعال کردن ورود دو مرحله‌ای و همچنین تایید دو مرحله‌ای می‌توانید حساب خود را ایمن‌تر کنید. همچنین برای آشنایی با روش‌های بیشتر امن‌تر کردن حساب کاربری مقاله تامین امنیت در ارزهای دیجیتال را مطالعه بفرمایید.

چطور تایید دو مرحله ای (2FA) را در حساب کاربری خود فعال کنم؟

برای تایید دو مرحله‌ای حساب کاربری مراحل زیر را انجام دهید:

دکمه بازگشت به بالا